Публікація:
Visual features of advertising design across cultures: adaptation within the context of globalization

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ТОВ «Видавництво Ліра-К»

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

This paper explores the role of visual code as a carrier of values and meanings in intercultural communication. Particular attention is given to the specific visual presentation of advertising materials in the USA, Japan, and Ukraine as culturally diverse countries. The study examines typographic features, color schemes, composition, and narrative strategies shaped by the sociocultural environment. The importance of adapting visual content to the local context is defined as a prerequisite for effective brand-audience interaction in a globalized market.

Опис

Ключові слова

design, globalization

Цитування

Chebotarova I. B. Visual features of advertising design across cultures: adaptation within the context of globalization / I. B. Chebotarova, D. O. Katrechko // Поліграфічні, мультимедійні та web-технології : матеріали Молодіжної школи-семінару X Міжнар. наук.-техн. конф., 14-17 травня 2025 р. – Київ : ТОВ «Видавництво Ліра-К», 2025. – Т. 2. – С. 88-93.

DOI

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються