Публікація:
Visual features of advertising design across cultures: adaptation within the context of globalization

dc.contributor.authorChebotarova, I. B.
dc.contributor.authorKatrechko, D. O.
dc.date.accessioned2025-05-26T18:39:06Z
dc.date.available2025-05-26T18:39:06Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis paper explores the role of visual code as a carrier of values and meanings in intercultural communication. Particular attention is given to the specific visual presentation of advertising materials in the USA, Japan, and Ukraine as culturally diverse countries. The study examines typographic features, color schemes, composition, and narrative strategies shaped by the sociocultural environment. The importance of adapting visual content to the local context is defined as a prerequisite for effective brand-audience interaction in a globalized market.
dc.identifier.citationChebotarova I. B. Visual features of advertising design across cultures: adaptation within the context of globalization / I. B. Chebotarova, D. O. Katrechko // Поліграфічні, мультимедійні та web-технології : матеріали Молодіжної школи-семінару X Міжнар. наук.-техн. конф., 14-17 травня 2025 р. – Київ : ТОВ «Видавництво Ліра-К», 2025. – Т. 2. – С. 88-93.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/31325
dc.language.isoen
dc.publisherТОВ «Видавництво Ліра-К»
dc.subjectdesign
dc.subjectglobalization
dc.titleVisual features of advertising design across cultures: adaptation within the context of globalization
dc.typeConference proceedings
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PMW2-88-93.pdf
Розмір:
983.67 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: