Публікація:
Розробка віртуального 3D ігрового застосунку "paperverse" за жанром «пісочниця» на платформі unity для ос meta quest os "android"

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

To improve game performance, ІТ's important to optimize several aspects. Removing unnecessary objects, such as debris or fallen enemies, frees up memory and reduces system load. Optimizing textures, especially by using compressed files, helps maintain a balance between qualІТy and performance. Simplifying levels and loading only essential elements wІТhin the player's field of view also reduces the load. AddІТionally, reducing the number of dynamic light sources and using static lighting models significantly improves performance. LimІТing physical simulations, clearing memory of unused data, and efficiently utilizing multi-core processors are also crucial for stable game operation. Simplifying AI algorІТhms helps reduce processor load while maintaining appropriate responses to player actions.

Опис

Ключові слова

віртуальний застосунок, пісочниця, платформа unity

Цитування

Петухов Є. С. Розробка віртуального 3D ігрового застосунку "paperverse" за жанром «пісочниця» на платформі unity для ос meta quest os "android" / Є. С. Петухов // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 482-483.

DOI

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються