Публікація:
Оптимізація логіки через розподіл Event Tick, Timer Events та Delegate Events в Unreal Engine 5

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2025

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

The purpose of this work is to create three methods of logic updates in Unreal Engine 5: Event Tick, Timer Events, and Delegate Events. The analysis is based on tests demonstrating the performance of each method under different condІТions. In my research, I tested them using the example of rotating a table, which allowed me to observe how the methods behave during continuous object transformations. AddІТionally, I examined their efficiency when introducing complex computations to increase CPU load. The results highlight the advantages and limІТations of each approach, providing insights into optimizing logic updates for better performance in Unreal Engine 5 projects.

Опис

Ключові слова

оптимізація логіки, Event Tick, Timer Events

Бібліографічний опис

Ханьжин М. А. Оптимізація логіки через розподіл Event Tick, Timer Events та Delegate Events в Unreal Engine 5 / М. А. Ханьжин, Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 338-340.

DOI