Публікація: Моделювання game-ready пропсів у геймдизайні: технології та методи
Завантаження...
Дата
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ХНУРЕ
Анотація
This work is devoted to the study of modeling game-ready props in modern game design. The process of creating optimized 3D models for real-time rendering is analyzed with a focus on techniques such as topology optimization, efficient UV mapping, and PBR-based texturing. Special attention is given to the application of normal mapping and Level of Detail (LOD) systems, which are essential for preserving visual fidelity while ensuring optimal performance in game engines. The work examines both manual and automated methods for asset optimization, and practical experiments conducted using popular software tools–such as Blender, 3ds Max, and ZBrush–demonstrate that a balanced integration of technical optimization and artistic creativity significantly enhances overall game performance and visual appeal.
Опис
Ключові слова
геймдизайн, моделювання game-ready пропсів
Цитування
Биковський Г. А. Моделювання game-ready пропсів у геймдизайні: технології та методи / Г. А. Биковський, М. Ю. Кононенко, В. В. Ібулаєв // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 116–118.