Публікація:
Моделювання game-ready пропсів у геймдизайні: технології та методи

dc.contributor.authorБиковський, Г. А.
dc.contributor.authorКононенко, М. Ю.
dc.contributor.authorІбулаєв, В. В.
dc.date.accessioned2025-04-21T07:43:08Z
dc.date.available2025-04-21T07:43:08Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis work is devoted to the study of modeling game-ready props in modern game design. The process of creating optimized 3D models for real-time rendering is analyzed with a focus on techniques such as topology optimization, efficient UV mapping, and PBR-based texturing. Special attention is given to the application of normal mapping and Level of Detail (LOD) systems, which are essential for preserving visual fidelity while ensuring optimal performance in game engines. The work examines both manual and automated methods for asset optimization, and practical experiments conducted using popular software tools–such as Blender, 3ds Max, and ZBrush–demonstrate that a balanced integration of technical optimization and artistic creativity significantly enhances overall game performance and visual appeal.
dc.identifier.citationБиковський Г. А. Моделювання game-ready пропсів у геймдизайні: технології та методи / Г. А. Биковський, М. Ю. Кононенко, В. В. Ібулаєв // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 116–118.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30479
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectгеймдизайн
dc.subjectмоделювання game-ready пропсів
dc.titleМоделювання game-ready пропсів у геймдизайні: технології та методи
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T3-116-118.pdf
Розмір:
265.01 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: