Публікація:
Моделювання game-ready пропсів у геймдизайні: технології та методи

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

This work is devoted to the study of modeling game-ready props in modern game design. The process of creating optimized 3D models for real-time rendering is analyzed with a focus on techniques such as topology optimization, efficient UV mapping, and PBR-based texturing. Special attention is given to the application of normal mapping and Level of Detail (LOD) systems, which are essential for preserving visual fidelity while ensuring optimal performance in game engines. The work examines both manual and automated methods for asset optimization, and practical experiments conducted using popular software tools–such as Blender, 3ds Max, and ZBrush–demonstrate that a balanced integration of technical optimization and artistic creativity significantly enhances overall game performance and visual appeal.

Опис

Ключові слова

геймдизайн, моделювання game-ready пропсів

Цитування

Биковський Г. А. Моделювання game-ready пропсів у геймдизайні: технології та методи / Г. А. Биковський, М. Ю. Кононенко, В. В. Ібулаєв // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 116–118.

DOI

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються