Публікація: Айдентика, як інструмент психологічного впливу
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ХНУРЕ
Анотація
The paper examines the phenomenon of identity as a complex tool of psychological influence. The theoretical foundations are analyzed, in particular the theories of social identity and self-categorization, as well as practical application in marketing, media and the social sphere. Special attention is paid to the ethical aspects of the use of identity and the need for a balance between commercial interests and social responsibility. The role of identity in the formation of a positive image and influence on the audience in conditions of high competition.
Опис
Ключові слова
айдентика, інструмент психологічного впливу
Цитування
Федосенко Я. С. Айдентика, як інструмент психологічного впливу / Я. С. Федосенко ; науковий керівник к. т. н. проф. М. М. Колендовська // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 86–88.