Публікація:
Айдентика, як інструмент психологічного впливу

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

The paper examines the phenomenon of identity as a complex tool of psychological influence. The theoretical foundations are analyzed, in particular the theories of social identity and self-categorization, as well as practical application in marketing, media and the social sphere. Special attention is paid to the ethical aspects of the use of identity and the need for a balance between commercial interests and social responsibility. The role of identity in the formation of a positive image and influence on the audience in conditions of high competition.

Опис

Ключові слова

айдентика, інструмент психологічного впливу

Цитування

Федосенко Я. С. Айдентика, як інструмент психологічного впливу / Я. С. Федосенко ; науковий керівник к. т. н. проф. М. М. Колендовська // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 86–88.

DOI

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються