Публікація:
Оптимальне використання OpenGL та Vulkan

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

The purpose of this work is to make the optimal choice between the OpenGL and Vulkan APIs depending on the needs of developers to obtain the required performance characteristics based on the implementation of similar optimization methods in both APIs. The methods of graphic modeling, their implementation and methods of reproduction, various approaches to the optimization of graphic modeling for certain methods of visualization and processing of graphic objects are considered. Techniques such as using shaders, optimizing textures and buffers have been thoroughly reviewed and compared in terms of performance and how they are implemented in the OpenGL and Vulkan APIs.

Опис

Ключові слова

OpenGL, Vulkan, API, graphic

Цитування

Цапко Б. В. Оптимальне використання OpenGL та Vulkan / Б. В. Цапко ; наук. керівник к. т. н., доцент А. С. Чуприна // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 293-294. – DOI : https://doi.org/10.30837/IYF.IIS.2024.293.

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються