Публікація:
Оптимальне використання OpenGL та Vulkan

dc.contributor.authorЦапко, Б. В.
dc.date.accessioned2024-08-27T12:49:31Z
dc.date.available2024-08-27T12:49:31Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThe purpose of this work is to make the optimal choice between the OpenGL and Vulkan APIs depending on the needs of developers to obtain the required performance characteristics based on the implementation of similar optimization methods in both APIs. The methods of graphic modeling, their implementation and methods of reproduction, various approaches to the optimization of graphic modeling for certain methods of visualization and processing of graphic objects are considered. Techniques such as using shaders, optimizing textures and buffers have been thoroughly reviewed and compared in terms of performance and how they are implemented in the OpenGL and Vulkan APIs.
dc.identifier.citationЦапко Б. В. Оптимальне використання OpenGL та Vulkan / Б. В. Цапко ; наук. керівник к. т. н., доцент А. С. Чуприна // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 293-294. – DOI : https://doi.org/10.30837/IYF.IIS.2024.293.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.30837/IYF.IIS.2024.293
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28227
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectOpenGL
dc.subjectVulkan
dc.subjectAPI
dc.subjectgraphic
dc.titleОптимальне використання OpenGL та Vulkan
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
T6_RiM_2024_293-294.pdf
Розмір:
133.51 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: