Публікація:
Студійне освітлення в Maya

dc.contributor.authorСтальчук, Є. О.
dc.contributor.authorСолодов, В. Д.
dc.date.accessioned2025-04-22T16:30:43Z
dc.date.available2025-04-22T16:30:43Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis work is devoted to assessing the use of lighting systems in Autodesk Maya for creating realistic 3D scenes. It focuses on various light sources, including Ambient, Directional, Point, Spot, Area, and Volume lights, examining their basic parameters such as Color and Intensity. Special attention is given to the widely used three-point lighting system, which is fundamental in both traditional and digital lighting setups. By providing practical examples and theoretical in sights, this work offers valuable guidance looking to master lighting techniques in Maya. The research emphasizes the importance of proper lighting in achieving high-quality visual outputs in 3D projects.
dc.identifier.citationСтальчук Є. О. Студійне освітлення в Maya / Є. О. Стальчук, В. Д. Солодов // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 361–363
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30583
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectстудійне освітлення
dc.subjectAutodesk Maya
dc.titleСтудійне освітлення в Maya
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T3-361-363.pdf
Розмір:
203.9 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: