Публікація: Студійне освітлення в Maya
| dc.contributor.author | Стальчук, Є. О. | |
| dc.contributor.author | Солодов, В. Д. | |
| dc.date.accessioned | 2025-04-22T16:30:43Z | |
| dc.date.available | 2025-04-22T16:30:43Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.description.abstract | This work is devoted to assessing the use of lighting systems in Autodesk Maya for creating realistic 3D scenes. It focuses on various light sources, including Ambient, Directional, Point, Spot, Area, and Volume lights, examining their basic parameters such as Color and Intensity. Special attention is given to the widely used three-point lighting system, which is fundamental in both traditional and digital lighting setups. By providing practical examples and theoretical in sights, this work offers valuable guidance looking to master lighting techniques in Maya. The research emphasizes the importance of proper lighting in achieving high-quality visual outputs in 3D projects. | |
| dc.identifier.citation | Стальчук Є. О. Студійне освітлення в Maya / Є. О. Стальчук, В. Д. Солодов // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 361–363 | |
| dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/30583 | |
| dc.language.iso | uk | |
| dc.publisher | ХНУРЕ | |
| dc.subject | студійне освітлення | |
| dc.subject | Autodesk Maya | |
| dc.title | Студійне освітлення в Maya | |
| dc.type | Thesis | |
| dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакунок
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- PiM_2025_T3-361-363.pdf
- Розмір:
- 203.9 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Пакунок ліцензії
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.55 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: