Публікація:
Студійне освітлення в Maya

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

This work is devoted to assessing the use of lighting systems in Autodesk Maya for creating realistic 3D scenes. It focuses on various light sources, including Ambient, Directional, Point, Spot, Area, and Volume lights, examining their basic parameters such as Color and Intensity. Special attention is given to the widely used three-point lighting system, which is fundamental in both traditional and digital lighting setups. By providing practical examples and theoretical in sights, this work offers valuable guidance looking to master lighting techniques in Maya. The research emphasizes the importance of proper lighting in achieving high-quality visual outputs in 3D projects.

Опис

Ключові слова

студійне освітлення, Autodesk Maya

Цитування

Стальчук Є. О. Студійне освітлення в Maya / Є. О. Стальчук, В. Д. Солодов // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 361–363

DOI

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються