Публікація: Моделі та інструментальні засоби для експертного оцінювання якості знань в системах дистанційного навчання
Немає доступних мініатюр
Дата
2021
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тома
Видавництво
ХНУРЕ
Анотація
Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної науково-прикладної задачі розробки моделей та інструментальних засобів, що дозволяє підвищити ефективність експертного оцінювання якості знань в системах дистанційного навчання.
У дисертаційній роботі вперше запропоновано інформаційну технологію побудови освітнього простору в системах дистанційного навчання, засновану на використанні модульної структури інструментальних засобів, яка враховує індивідуальні вимоги та особливості учасників дистанційного навчання, що дозволяє підвищити ефективність процесів формування та експертного оцінювання якості знань.
Отримав подальший розвиток метод визначення інтегральної оцінки
якості знань на основі штучних нейронних мереж, що дозволяє прогнозувати параметри процесів формування знань та експертного оцінювання в системах дистанційного навчання.
Удосконалено концептуальну модель освітнього простору на основі формального опису специфікації інформаційних вимог до функціональних завдань користувачів у системах дистанційного навчання.
Розроблено інформаційну технологію, що дозволяє створювати програмне забезпечення оцінювання знань в системах дистанційного навчання. Використання теоретичних досліджень і практичних розробок дозволяють на основі створених інформаційних технологій будувати нові, більш ефективні, або модернізувати існуючі інформаційні системи для дистанційного навчання.
The dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and applied problem of the development of models and tools, which improves the efficiency of expert assessment of the quality of knowledge in distance learning systems.
The dissertation work for the first time proposed information technology for building educational space in distance learning systems, based on the use of a modular structure of tools, which takes into account the individual requirements and characteristics of participants in distance learning and allows to increase the efficiency of processes for the formation and expert assessment of knowledge.
The method for determining the integral assessment of the quality of knowledge based on artificial neural networks has been further developed. The conceptual model of the educational space is improved on the basis of a formal description of the specification of information requirements for the functional tasks of users in distance learning systems.
Information technology has been developed that allows to create software for knowledge assessment in distance learning systems. The use of theoretical research and practical developments allow based on the existing information technology to build new, more efficient, or upgrade existing information systems for distance learning.
Опис
Ключові слова
інформаційна технологія, інформаційна система, дистанційна навчання, штучні нейронні мережі, нечітка множина, експертне оцінювання, information technology, information system, distance learning, artificial neural networks, fuzzy set, expert assessment
Бібліографічний опис
Мурадова, В. Х. Моделі та інструментальні засоби для експертного оцінювання якості знань в системах дистанційного навчання : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 "Інформаційні технології" / В. Х. Мурадова ; М-во освіти і науки України, Харків. нац. ун-т радіоелектроніки. – Харків, 2021. – 20 с.