Публікація: Метрики оцінювання ефективності акційних кампаній у комерційній сфері
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ХНУРЕ
Анотація
This work is devoted to the metrics used to evaluate the effectiveness of promotional campaigns in the commercial sector, in particular in grocery store chains. Measuring the effectiveness of promotional campaigns is crucial for the rational development of marketing strategies, increasing sales, and enhancing customer loyalty. TradІТional metrics provide an idea of effectiveness but have certain limІТations. To improve the accuracy of the assessment, a composІТe metric is proposed that integrates normalized metrics values to improve the accuracy of the assessment. This approach takes into account strategic priorІТies, providing objective comparison and decision-making for sustainable business development.
Опис
Ключові слова
метрика оцінювання, акційна кампанія
Цитування
Боровик П. К. Метрики оцінювання ефективності акційних кампаній у комерційній сфері / П. К. Боровик, А. В. Міхнова // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 106-108.