Кафедра медіаінженерії та інформаційних радіоелектронних систем (МІРЕС)
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра медіаінженерії та інформаційних радіоелектронних систем (МІРЕС) за темою "3D персонаж"
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Варіанти сортування
Публікація Загальні риси пайплайну створення 3D персонажа(ХНУРЕ, 2025) Сергейко, О. Ю.; Дробот, А. П.The creation of 3D characters is an integral part of the modern digital industry, encompassing video games, animation, cinematography, and virtual reality. This process requires a combination of technical knowledge, artistic vision, and proficiency with specialized software. This paper examines the key stages of 3D character development, modeling, texturing, rigging, animation, optimization, and integration into the target environment. Special attention is given to the importance of balancing visual quality with technical efficiency, adapting to industry requirements, and utilizing advanced technologies such as physically based rendering and automation. The increasing significance of 3D characters in virtual reality, the metaverse, and interactive content highlights their crucial role in the advancement of digital innovation.