Кваліфікаційні роботи бакалаврів (Бак_ЕОМ)
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кваліфікаційні роботи бакалаврів (Бак_ЕОМ) за датою видання
Зараз показано 1 - 20 з 181
Результатів на сторінку
Варіанти сортування
Публікація Комп’ютерна мережа установи із застосуванням ВОЛЗ(2025) Брусенко, М. О.Метою кваліфікаційної роботи є розробка комп’ютерної мережі установи. Проведено аналіз роботи установи, її структури та розташування. Сформульовано технічні вимоги до проектованої мережі. Здійснено вибір топології мережі. Розроблено структурна та функціональна схеми мережі установи. Розглядаються основні принципи створення комп’ютерної мережі, починаючи з її планування (вибір структури мережі, вибір мережевої технології, вибір обладнання), і закінчуючи введенням в експлуатацію.Публікація Комп’ютерна система зберігання та обробки файлів(2025) Провоторова, А. А.Метою кваліфікаційної роботи є розробка комп’ютерної системи для зберігання та обробки файлів статистичних даних, що стосуються управління особистим часом, із використанням технології SaaS. У ході виконання кваліфікаційної роботи створено комп’ютерну систему для збереження та аналізу статистичних даних, пов’язаних з управлінням особистим часом на основі технології SaaS. Розроблена платформа характеризується високим рівнем інтеграції функціональних модулів, поєднуючи засоби для ведення активностей, аналітики, керування файлами та адміністрування в єдиному середовищі. Архітектура системи підтримує масштабованість і дозволяє легко додавати нову функціональність без істотних змін у програмному коді. Аналітичний модуль забезпечує візуальне представлення даних у формі кругових діаграм і звітів, що надає користувачеві змогу ефективно аналізувати власну активність та приймати обґрунтовані рішення щодо розподілу часу.Публікація Метод забезпечення надійності контейнеризованого додатку в розподіленому середовищі Docker(2025) Романенко, Б. В.Метою кваліфікаційної роботи є розробка методу забезпечення надійності контейнеризованого додатку в середовищі Docker, що забезпечує стабільну роботу за умов обмежених апаратних ресурсів. В ході виконання роботи досліджено технології оркестрації контейнерів, порівняно різні архітектурні підходи до масштабування і відмовостійкості, а також реалізовано кластерну систему на базі Docker Swarm. Обґрунтовано доцільність використання мікросервісної моделі для забезпечення гнучкості та ізоляції компонентів. Проведено моделювання типових сценаріїв збоїв і тестування продуктивності. Підтверджено, що обране рішення дозволяє підтримувати стабільну роботу додатку в умовах змінного навантаження та відповідає вимогам до сучасних розподілених систем.Публікація Кросплатформний застосунок для організації навчального процесу(2025) Волошко, В. В.Метою кваліфікаційної роботи є розробка кросплатформного застосунку для керування навчальним процесом. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проаналізовано проблему та існуючі рішення, на основі яких поставлено задачу стосовно розробки проєкту. У ході його розробки було розглянуто засоби для розв’язання задачі, розроблено та протестовано кросплатформний застосунок з використанням фреймворка Flutter з дотриманням принципів чистої архітектури та патерна MVVM, що задовольняє поставлену задачу. Результат проаналізований, зроблено висновки.Публікація Багатокористувацький веб-сервіс для гри в шахи на основі протоколу WebSocket(2025) Бєліков, А. О.Метою кваліфікаційної роботи є розробка багатокористувацького веб-сервісу для гри в шахи, що реалізує авторизацію та автентифікацію користувачів, надає можливість грати проти інших гравців або вбудованого шахового рушія із різними рівнями складності, переглядати завершені партії та спілкуватися у ігровому чаті. У ході виконання кваліфікаційної роботи було розроблено серверний та клієнтський додатки з використанням мов програмування Go і TypeScript. Для написання та налагодження коду використовувалось середовище розробки Visual Studio Code. Серверний додаток виконує обробку вхідних HTTP-запитів та забезпечує двосторонній канал зв’язку. Клієнтський додаток надає графічний інтерфейс користувача у браузері. Методи дослідження – вивчення літератури, проєктування архітектури та алгоритмів програми, написання та налагодження програмного коду. Перевагою розробленого проєкту є незалежність від клієнтської платформи. Застосування сучасних технологій знизило вимогливість сервісу до апаратних ресурсів. Зручний графічний інтерфейс дозволяє створювати ігрові кімнати, встановлювати параметри гри та взаємодіяти з дошкою. Передбачена можливість перегляду завершених ігор із відновленням результатів, інформації про гравців, зроблених ходів та показань таймерів. Інформація про завершені ігри зберігається у реляційній базі даних.Публікація Мобільний застосунок інтелектуального перекладу тексту з функціями навчання(2025) Борець, В. В.Метою кваліфікаційної роботи є розробка мобільного застосунку для інтелектуального перекладу тексту з функціями навчання, який би відповідав сучасним вимогам користувачів і заповнював прогалини, наявні в існуючих рішеннях. Застосунок має забезпечувати якісний переклад тексту за допомогою API OpenAI, зберігати історію перекладів, надавати можливість створювати персоналізований словник із налаштуванням часу вивчення слів і надсилати сповіщення для повторення лексики. У ході виконання кваліфікаційної роботи проведено аналіз аналогів (Google Translate, DeepL), що виявив потребу в освітніх функціях. Обґрунтовано вибір технологій: Kotlin, Retrofit, WorkManager. Реалізовано модулі перекладу (MainActivity), історії (TranslationHistoryActivity), словника (DictionaryActivity) та сповіщень (NotificationWorker). Впроваджено UI-виправлення. Проведено тестування (Espresso, JUnit), що підтвердило стабільність і швидкодію. Підготовлено інструкції зі скріншотами. Застосунок є зручним, але потребує доробки. Рекомендується додати офлайн-переклад і вибір мови інтерфейсу.Публікація Автоматизація тестування під час проєктування мобільних застосунків за технологією Agile(2025) Микита, П. Я.Метою кваліфікаційної роботи є розробка ефективної методики автоматизованого тестування мобільних застосунків, створених за технологією Agile. У ході виконання кваліфікаційної роботи об’єктом дослідження є процес тестування мобільних застосунків, що створюються з використанням технології Agile. Предметом дослідження виступає методика автоматизації тестування мобільних додатків у рамках Agile-підходу. У зв’язку з цим, актуальність дослідження полягає в необхідності створення методики, яка дозволить ефективно автоматизувати як API-тестування, так і тестування графічного інтерфейсу мобільних додатків у рамках Agile-проєктів.Публікація Ігровий веб-застосунок з використанням рушія Godot(2025) Морозов, К. І.Метою кваліфікаційної роботи є розробка гри в жанрі roguelike з акцентом на динамічний геймплей та систему прогресії персонажа. Метод вирішення задачі – використання ігрового рушія Godot Engine, мови програмування GDScript та компонентного підходу до архітектури програмного продукту. Розроблено працездатний прототип гри, в якому реалізовано автоматичну систему атаки, механізм збору досвіду, підвищення рівня персонажа та вибору покращень. Гравець взаємодіє з хвилями ворогів на статичній арені. Кодова база проєкту побудована з використанням модульних компонентів та сигнальної системи Godot Engine, що забезпечує гнучкість, перевикористання коду та можливість подальшого розширення функціональності гри. Програму створено мовою GDScript з використанням рушія Godot Engine у вбудованому середовищі розробки. Графічні асети створено за допомогою редактора Aseprite.Публікація Комп’ютерна система симуляції зору(2025) Янакаєв, А. А.Метою кваліфікаційної роботи є розробка комп’ютерної системи симуляції зору, що імітує зорове сприйняття незрячих осіб шляхом генерації абстрактних візуальних образів на основі фосфенів. У процесі виконання роботи було створено повнофункціональний алгоритм обробки даних та візуалізації результатів. Система підтримує роботу зі статичними зображеннями та відео в реальному часі, що робить її універсальним інструментом для моделювання зорового сприйняття. Передбачено інтерактивне налаштування параметрів через графічний інтерфейс користувача, що дозволяє адаптувати обробку під різні сценарії використання та забезпечує гнучкий контроль над якістю отриманого зображення. Особливістю підходу є орієнтація на біологічну правдоподібність: при проектуванні враховано ключові принципи фосфенного зору, що дозволило досягти наближеності до реального сприйняття. Крім того, реалізовано гнучку систему параметрів, яка дає змогу моделювати різні ступені ураження зору та апаратні обмеження імплантованих пристроїв. Програмне забезпечення реалізоване мовою програмування Python із використанням бібліотек OpenCV, NumPy та PyQt6. В якості середовища розробки обрано IDE PyCharm від компанії JetBrains.Публікація Програмні засоби моніторингу корпоративної мережі(2025) Тищенко, А. В.Метою кваліфікаційної роботи є розробка програмних засобів моніторингу трафіку в комп’ютерній мережі. У ході виконання кваліфікаційної роботи здійснено класифікацію типів мережевого трафіку та проаналізовано відповідні вимоги до параметрів QoS, зокрема затримки, джитеру, бітрейту та втрат пакетів. Окрему увагу приділено аналізу архітектури мультисервісних мереж, а також методам покращення якості обслуговування в умовах перевантаження. Проведені експерименти продемонстрували, що технологія управління трафіком на основі алгоритму пріоритетної черги (PQ) забезпечує найкращі показники у сценаріях з високим навантаженням, що дозволяє рекомендувати її для застосування в IP-телефонії та інших сервісах, критичних до затримок. Отримані результати мають практичне значення для розробки ефективних політик управління трафіком у сучасних телекомунікаційних мережах з метою забезпечення гарантованої якості обслуговування.Публікація Програмне забезпечення комп’ютерного зору для розпізнавання множини об’єктів на зображенні(2025) Макєєв, К. К.Метою кваліфікаційної роботи є створення програмного продукту для комп’ютерного зору, здатного виявляти різнотипні об’єкти на зображенні з використанням алгоритму Віоли-Джонса. У ході виконання кваліфікаційної роботи було поставлено такі завдання: проаналізувати принципи роботи алгоритму Віоли-Джонса та його особливості в контексті комп’ютерного зору; реалізувати програму, що демонструє локалізацію кількох об’єктів із використанням механізмів багатопоточності; провести порівняльне тестування реалізації алгоритму в однопотоковому та багатопотоковому виконанні.Публікація Розгортання та управління Kubernetes-кластерами за допомогою IaC(2025) Цапенко, М. С.Метою кваліфікаційної роботи є розробка та практична реалізація інфраструктури комп’ютерної мережі з підтримкою безпечного доступу до Інтернету, маршрутизації трафіку, керування підключеними пристроями через Wi-Fi/WLAN, а також впровадження засобів фільтрації та контролю доступу з використанням протоколів та мережевих сервісів. У ході виконання кваліфікаційної роботи було спроєктовано локальну комп’ютерну мережу з виходом до Інтернету через шлюз і маршрутизатор. У складі мережі налаштовано центральний сервер, який виконує функції DHCP, DNS та контролера доступу. Для забезпечення безпеки реалізовано міжмережевий екран (firewall), який обмежує вхідний та вихідний трафік згідно з визначеними правилами. Також впроваджено Wi-Fi-зону з використанням технології WLAN для підключення бездротових пристроїв. Особливу увагу приділено налаштуванню мережевих протоколів (TCP/IP, NAT, DHCP) та аналізу їх впливу на продуктивність мережі. В результаті було створено стабільну та масштабовану мережеву інфраструктуру, яка може бути використана як основа для подальшого розширення або інтеграції з корпоративними рішеннями.Публікація Кросплатформний застосунок для обміну рецептами з інтегрованим AI-помічником(2025) Леонов, О. М.Метою кваліфікаційної роботи є розробка мобільного застосунку, що дозволяє користувачам знаходити рецепти, а також публікувати власні. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проведено аналіз існуючих рішень для пошуку та публікації кулінарних рецептів. Розроблений застосунок включає функціонал реєстрації та авторизації користувачів, можливість додавання нових рецептів із текстовими описами та зображеннями, а також механізм пошуку за ключовими словами та категоріями. Для реалізації проєкту було створено серверну частину, що забезпечує обмін даними між базою даних та клієнтською частиною. Інтерфейс застосунку розроблено з акцентом на зручність використання та сучасний дизайн. Особливу увагу приділено забезпеченню безпеки даних користувачів та швидкодії застосунку. Результатом роботи став повноцінний мобільний застосунок, який може бути використаний як інструмент для пошуку кулінарних ідей та спільного обміну рецептами серед користувачів.Публікація Програмне забезпечення для ведення переліків бажань(2025) Рогозянський, Б. Ю.Метою роботи є створення сучасного веб-застосунку для ведення переліків бажань. Застосунок дозволяє користувачам створювати власні списки бажань, управляти ними, взаємодіяти з іншими користувачами і ділитися списками з урахуванням рівня доступу. У ході реалізації застосунку використано підхід з розділенням архітектури на фронтенд та бекенд з базою даних. Використано SSR (server-side rendering) у поєднанні з клієнтським рендерингом. Основними інструментами розробки стали Next.js, TypeScript, Tailwind CSS, Supabase та Prisma з PostgreSQL. У застосунку реалізовано функціональність створення та редагування бажань, включно з додаванням зображень. Передбачена можливість встановлення пріоритету, ціни, бажаної дати отримання та статусу виконання бажання. Списки можуть бути приватними або публічними, з гнучким контролем доступу. У результаті реалізовано функціональний, масштабований і зручний у використанні веб-застосунок, який має потенціал розвитку завдяки використаній архітектурі.Публікація Розгортання хмарної інфраструктури з OpenStack(2025) Бачинський, Є. О.Метою кваліфікаційної роботи є дослідження та практичне розгортання хмарної інфраструктури на базі OpenStack із використанням інструментів автоматизації, зокрема OpenStack-Ansible, а також оцінка ефективності такого підходу в умовах сучасної ІТ-інфраструктури. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проведено комплексний аналіз сучасних хмарних технологій, розглянуто принципи побудови відкритої платформи OpenStack, її ключові компоненти та можливості масштабування. Особлива увага приділена засобам автоматизації з використанням Ansible як рушія для конфігурації та керування розгортанням сервісів OpenStack. Практична частина роботи передбачає підготовку серверного середовища, налаштування інвентарних файлів, виконання необхідних скриптів для ініціалізації контейнеризованого середовища, а також повне розгортання основних сервісів OpenStack. Результатом роботи стало створення працездатного хмарного середовища з можливістю масштабування та централізованого управління. Отримані результати можуть бути використані для побудови власних приватних хмар у межах підприємств, дослідницьких установ або освітніх закладів.Публікація Розробка 2D-гри на рушії Unity(2025) Перепелко, В. В.Метою кваліфікаційної роботи є розробка прототипу комп’ютерної відеогри з елементами жанру roguelike, процедурної генерації рівня гри, бойовою системою, ворогами та системою предметів та інвентаря. У ході виконання кваліфікаційної роботи необхідно проаналізувати розробку комп’ютерних ігор, жанр створюваної гри, схожі продукти, їх відмінності та особливості. Провести аналіз існуючих методів побудови ігрового світу та ігрового процесу. Побудова інтерфейсу та використання рушія Unity та його інструментарію для розробки.Публікація Програмно-апаратна система виявлення патологій на ЕКГ(2025) Шиленко, М. П.Метою кваліфікаційної роботи є реалізація програмно-апаратної системи зчитування, фільтрації та аналізу електрокардіографічного сигналу. У ході виконання кваліфікаційної роботи було розглянуто розробку системи для збору, обробки та первинного аналізу електрокардіографічного сигналу. На основі мікроконтролера PSoC 5LP розроблено аналоговий вхідний модуль, що відповідає за зчитування та передачу сигналу ЕКГ на комп’ютер. Для комп’ютера було розроблено на мові програмування Python модулі системи, що реалізують процес цифрової фільтрації та пошуку зубців. Цифровий фільтр було синтезовано на основі sinc-функції, що задає імпульсну характеристику, а для уникнення паразитних ефектів було застосовано віконну функцію, зокрема вікно Блекмана. Результати демонструють працездатність модулів запропонованої системи, яка може бути використана як основа для подальших розробок в біомедичній галузі.Публікація Комп’ютерна мережа торгівельної установи з підтримкою безпровідних технологій(2025) Литвиненко, Ґ. К.Метою кваліфікаційної роботи є розробка безпровідної комп’ютерної мережі установи з забезпеченням заданого рівня мережевої безпеки, доступності і цілісності використовуваних даних. Розглядаються основні принципи створення комп’ютерної мережі, починаючи з її планування (вибір структури мережі, вибір мережевої технології, вибір обладнання, програмного забезпечення), і закінчуючи введенням в експлуатацію.Публікація Метод підвищення продуктивності веб-застосунків з використанням WAF(2025) Корякіна, А. М.Мета кваліфікаційної роботи – розробка методу підвищення продуктивності вебзастосунків з використанням WAF, який забезпечує мінімізацію затримок в умовах динамічної зміни навантаження, що дозволяє підтримувати високу продуктивність додатку за підвищених вимог до захисту конфіденційної інформації та зменшення ризиків витоку даних та несанкціонованого доступу до ресурсів вебзастосунку. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проаналізовано сучасні підходи до забезпечення стабільної та безперервної роботи вебзастосунків в умовах змінного навантаження та зростаючих кіберзагроз. Особливу увагу в роботі приділено застосуванню файрвола вебзастосунків для фільтрації вхідного трафіку, що дозволяє досягти високого рівня безпеки, а також методам підвищення продуктивності, зокрема впровадженню кешування, для зменшення затримок під час обробки великої кількості запитів. Отримані результати підтверджують доцільність використання запропонованого підходу для підвищення ефективності роботи вебзастосунків.Публікація Система організації прямих етерів(2025) Скрипник, К. В.Метою кваліфікаційної роботи є розробка оптимальної, технічно обґрунтованої та економічно доцільної системи для організації прямих трансляцій з урахуванням технічних та просторових умов. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проведено комплексний аналіз потреб щодо організації прямих трансляцій та інших заходів. З огляду на зростаючу роль цифрових технологій у повсякденному житті, особливу увагу було приділено підбору обладнання, яке забезпечувало б якісний звук та зображення, а також відповідало б технічним можливостям приміщення. Було досліджено основні складові системи прямих етерів, зокрема відеокамери, мікшерні пульти, аудіосистеми та комп’ютерні засоби для обробки та трансляції сигналу. У процесі роботи також вивчено сучасні стандарти передачі аудіо- та відеосигналів. Особливу увагу приділено технічним розрахункам, зокрема оцінці довжин та типів кабелів, їх пропускної здатності, відповідності до стандартів SDI та HDMI, а також необхідного бітрейту для передачі сигналу без втрат якості. Робота орієнтована на умови помісної церкви здобувача та має прикладне значення для впровадження подібних систем у малих громадах.