Кваліфікаційні роботи бакалаврів (Бак_ЕОМ)
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Публікація Інтелектуальна система контролю вологості у приміщенні(2025) Камишан, О. Є.Метою кваліфікаційної роботи є розробка простої, надійної та безпечної системи підтримки вологості у приміщенні за рахунок інтелектуального вмикання вентиляції, що мала б невелику вартість, хорошу повторюваність, та простоту налагодження й експлуатації непідготовленим персоналом. У ході виконання кваліфікаційної роботи було виконано аналіз предметної області та проведено аналіз існуючих аналогів, зроблено огляд відомих типів систем контролю вологості у приміщенні. Виконано розробку концепції побудови системи, обрано датчики відносної вологості повітря та виконавчі пристрої. Визначено тип інтелектуального ядра реалізації системи. Розроблено загальну структуру системи контролю та реалізовано сценарії на базі відкритої платформи Tuya. Практичним результатом роботи є розробка прототипу системи для інтелектуальної підтримки вологості у приміщенні.Публікація Веб-застосунок для онлайн-запису клієнтів(2025) Канцір, Р. Б.Метою кваліфікаційної роботи є створення вебзастосунку для онлайн-запису клієнтів. Розроблена система дозволяє автоматизувати процес бронювання послуг без потреби в реєстрації клієнтів, що значно спрощує взаємодію з сервісом як для бізнесу, так і для користувача. Основні функціональні можливості вебзастосунку включають: онлайн-запис, повідомлення майстру про нові записи, сторінку для майстра з можливістю налаштування графіку роботи та перегляду записів у форматі календаря, а також адмін-панель для створення та керування компанією, додавання майстрів і сервісів, перегляду клієнтів, аналітики та календаря з усіма записами. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проаналізовано існуючі рішення систем онлайн-запису, їхні переваги та недоліки. На основі цього аналізу сформовано перелік функціональних та технічних вимог до майбутнього продукту. Для реалізації проєкту було використано сучасний стек технологій: Next.js як фронтенд-фреймворк, мову TypeScript для типобезпечної розробки, Tailwind CSS для швидкої стилізації інтерфейсу, а також PocketBase – як легкий та зручний бекенд-сервіс, що надає REST API, авторизацію та базу даних.Публікація Система підтримки рівня води у водонапірній ємності(2025) Колісник, Д. Д.Метою кваліфікаційної роботи є розробка простої у реалізації та обслуговуванні, надійної та безпечної системи підтримання рівня води у ємності, з можливістю оптимізації економічних витрат користувача за рахунок врахування добових змін вартості електричної енергії та наявності домашньої СЕС. У ході виконання кваліфікаційної роботи зроблено огляд типових систем організації водопостачання, розроблено концепцію побудови системи керування обладнанням, зроблено вибір контролера для керування насосною станцією, виконано вибір обладнання, що відповідає за логіку роботи системи, обрано елементи інтеграції системи до домашньої СЕС. Розроблено загальну структуру системи та реалізовано сценарії керування обладнанням на платформі Tuya Smart. У результаті виконаної роботи було розроблено сучасну, надійну та доступну систему автоматизованого керування насосною станцією, що базується на компонентах з підтримкою платформи Tuya Smart.Публікація Застосунок для ведення нотаток(2025) Кузнецов, Є. Р.Кваліфікаційна робота присвячена розробці додатку для ефективної організації та управління інформацією, який дозволить користувачам зберігати та швидко отримувати доступ до важливих даних. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проаналізовано існуючі рішення у сфері організації цифрових нотаток, визначено їхні переваги та недоліки. На основі отриманих результатів розроблено власну архітектуру програмного забезпечення з використанням патерну MVVM, що забезпечує чітке розділення логіки додатку, інтерфейсу користувача та даних. Реалізацію виконано на мові програмування C# із використанням фреймворку WPF, що дозволило створити сучасний та адаптивний інтерфейс. Для зберігання інформації використано систему керування базами даних PostgreSQL, що гарантує надійність і масштабованість при роботі з великими обсягами даних. Також було реалізовано функціонал збереження даних у файлову систему для резервного копіювання та офлайн-доступу. Також було приділено увагу UI/UX-дизайну: реалізовано можливість зміни шрифтів та їх розмірів, що робить додаток більш гнучким та зручним для різних категорій користувачів. А також додано світлу та темну теми додатку для більш зручного користування різними користувачами.Публікація Метод організації захищеного сегмента корпоративної мережі на основі моделі Zero Trust(2025) Любчик, В. О.Метою кваліфікаційної роботи є розробка методу організації захищеного сегменту корпоративної комп’ютерної мережі на основі моделі Zero Trust, яка забезпечує доступ до ресурсів відповідно до прав і привілеїв користувачів. У ході виконання роботи проведено аналіз основних принципів концепції архітектури нульової довіри, сучасних технологій і протоколів захищеного з’єднання. Особливу увагу приділено застосуванню VPN, FreeRADIUS, LDAP та засобів багатофакторної автентифікації для забезпечення захищеного доступу до мережних ресурсів корпоративної мережі відповідно до рівня авторизації користувача. Отримані результати підтверджують доцільність використання запропонованого підходу для задоволення високих вимог щодо захисту ресурсів корпоративної мережі від ризиків несанкціонованого доступу та витоку конфіденційної інформації.Публікація Інтелектуальний програмно-апаратний модуль супроводу слабозорих на зупинках громадського транспорту(2025) Нечітайло, О. В.Метою кваліфікаційної роботи є розробка програмно-апаратного модулю для допомоги особам з вадами зору у самостійному орієнтуванні на зупинках громадського транспорту, який забезпечує автоматичне розпізнавання типу транспорту та маршрутного номеру, а також генерацію голосових підказок для користувача. У ході виконання кваліфікаційної роботи проаналізовано проблеми орієнтації слабозорих осіб у міському середовищі, розглянуто сучасні підходи до комп’ютерного зору, методи глибинного навчання та технології оптичного розпізнавання символів. Реалізовано систему на основі одноплатного комп’ютера Raspberry Pi 5 із використанням попередньо навченої моделі YOLOv8 для виявлення транспорту та Tesseract OCR для розпізнавання номера маршруту. Озвучення інформації здійснюється за допомогою бібліотеки pyttsx3. Система працює в автономному режимі без підключення до Інтернету, орієнтована на носиме використання та протестована в реальних умовах. Отримані результати підтверджують ефективність розробленого рішення та демонструють його потенціал для подальшого розвитку.Публікація Освітня платформа для онлайн-навчання(2025) Нільга, О. М.Метою кваліфікаційної роботи є створення веб-застосунку для надання можливостей навчання онлайн. Розроблений застосунок дозволяє створювати та класифікувати навчальні курси та їх наповнення. У ході виконання кваліфікаційної роботи було розглянуто та досліджено переваги та недоліки схожих веб-сервісів. Сформовано список вимог до власного проєкту та побудовано власну архітектуру сервісу. Було розроблено застосунок з можливістю створення нових аккаунтів, авторизації, автентифікації. Було зроблено ієрархічну систему курсів і файлів для більш зручного пошуку їх на сайті. Для реалізації поставленого завдання було використано сучасні інструменти для розробки JavaScript з ES15, бібліотека React, CSS, HTML5 Bootstrap React для клієнтської версії проєкту. Водночас для серверної частини були використані Express.JS, MSSQL, Node.JS.Публікація Цифрова сервісна книжка для автомобіля(2025) Олефір, М. О.Метою дослідження є розробка зручного, функціонального та надійного інструменту, який дозволяє водіям та автосервісам фіксувати, зберігати та переглядати історію технічного обслуговування транспортного засобу в цифровому форматі. У процесі виконання роботи було проаналізовано наявні рішення на ринку, розглянуто технологічні платформи та засоби реалізації, обґрунтовано вибір Android як цільової платформи, мови програмування Kotlin та класичного підходу до побудови інтерфейсу користувача на основі XML-розмітки. Архітектура застосунку побудована відповідно до шаблону MVVM (Model-View-ViewModel), який забезпечує розподіл відповідальностей між компонентами системи, полегшує масштабування й тестування коду, а також спрощує розробку та підтримку в майбутньому. Було реалізовано локальну базу даних на основі бібліотеки Room, що дозволяє ефективно зберігати й обробляти інформацію на пристрої без необхідності постійного підключення до інтернету.Публікація Локальна комп’ютерна мережа малого офісу(2025) Паладюк, І. О.Метою кваліфікаційної роботи є розробка ефективної, надійної та безпечної локальної комп’ютерної мережі для малого офісу, яка забезпечить стабільну роботу всіх працівників, спільне використання ресурсів, захист корпоративних даних, а також можливість подальшого масштабування та інтеграції сучасних сервісів. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проведено аналіз вимог до мережевої інфраструктури малого офісу, розглянуто сучасні технології та підходи до побудови комп’ютерних мереж, здійснено вибір оптимальної топології, структурованої кабельної системи, активного мережевого обладнання та засобів інформаційної безпеки. Розроблено детальний план IP-адресації, схему фізичного та логічного підключення пристроїв, а також запропоновано рішення щодо резервного копіювання даних і організації гостьового доступу. Запропонована мережа орієнтована на ефективну підтримку бізнес-процесів, простоту адміністрування, захищеність інформації та гнучкість подальшого розвитку інфраструктури.Публікація Програмний модуль "Розпізнавання та автопунктуація тексту"(2025) Потапов, Р. О.Метою кваліфікаційної роботи є створення мобільного додатку з функціями розпізнавання та автопунктуації тексту. Об’єктом кваліфікаційної роботи є функціональні елементи, архітектура, програмне забезпечення мобільного додатку та модулі розпізнавання та автопунктуації тексту. Метод проектування – використання програмної системи Xcode, мови програмування Swift, технологій розпізнавання Speechmatics. База даних – Firebase. Створений мобільний додаток може бути застосований для запису ділових розмов, конференцій, допитів, запису розмов під час медичних операцій. Результати роботи можуть бути впроваджені у будь-якій сфері, у якій є необхідність роботи з великими обсягами даних.Публікація Пристрій дистанційного моніторингу та керування ресурсами комп’ютера на базі мікроконтролера ESP32(2025) Савченко, О. О.Метою кваліфікаційної роботи є використання мікроконтролера ESP32 для розробки пристрою для збору даних про навантаження комп’ютера (відсоток завантаженості процесора, пам’яті, завантаження дисків та мережі, список процесів, виконуваних на компʼютері) та їх надсилання на десктопний додаток, а також можливість дистанційного завершення процесів, керування живленням, запуску скриптів. У ході виконання кваліфікаційної роботи було розроблено програмно-апаратний комплекс для дистанційного моніторингу та керування компʼютерною системою з використанням мікроконтролера ESP32. Система забезпечує збір ключових параметрів стану компʼютера (навантаження окремих компонентів, наприклад CPU, пам’ять, дисковий простір і т. д), їх обробку та передачу до клієнтського застосунку в реальному часі, а також реалізує можливість керування процесами та живленням з боку користувача. Клієнт-серверна комунікація використовує TLS для створення захищеного каналу зв’язку. Отримане рішення працює автономно і незалежно від системи і має систему сповіщень користувача у разі виявлення збоїв роботи системи, знеструмлення цільової обчислювальної машини або аномального використання ресурсів.Публікація Локальна комп’ютерна мережа кол-центру компанії "CallMax"(2025) Скетріс, Д. І.Метою кваліфікаційної роботи є розробка й впровадження оптимальної архітектури локальної комп’ютерної мережі для кол-центру компанії "CallMax", яка забезпечить надійну роботу IP-телефонії, ефективну інтеграцію даних додатків і можливість подальшого масштабування відповідно до потреб бізнесу. Для досягнення цієї мети необхідно здійснити комплексний аналіз поточного стану мережевої інфраструктури, визначити проблеми й обмеження, що заважають ефективній роботі, вивчити сучасні технології побудови конвергентних мереж та IP-телефонії, а також методи забезпечення якості сервісу для критично важливих додатків.Публікація Комп’ютерна гра "Forgotten Island: Hero Artifact"(2025) Скороход, М. М.Метою кваліфікаційної роботи є створення гри «Forgotten Island: Hero Artifact» з використанням графічного рушія Unreal Engine 5, з реалізацією ряду механік. Метод вирішення задачі – використання мови програмування С++ та графічного двигуна Unreal Engine 5. У ході виконання кваліфікаційної роботи було розроблено працездатну гру в жанрі рогалик, яка надає гравцям широкий вибір, цікаві завдання та незвичайне графічне оформлення. Кодова база проекту побудована з використанням сучасних підходів та принципів проектування ігор. Це дозволяє легко розширювати проект та додавати нові механіки. Гра написана на мові програмування С++ з використанням Unreal Engine API, проект побудований в середовищі Visual Studio.Публікація Система виявлення аномалій у трафіку(2025) Слабунов, К. А.Метою кваліфікаційної роботи є створення системи виявлення аномалій у трафіку. У ході виконання кваліфікаційної роботи досліджено проблему виявлення аномального мережевого трафіку в умовах зростаючих кіберзагроз. Запропоновано модель, що поєднує розширену згортку (DC-1D), GRU та механізм уваги до каналу для вилучення просторово-часових ознак та зменшення втрат інформації. Розроблена система дозволяє ефективно класифікувати аномальні патерни трафіку та знижує рівень хибних спрацювань у порівнянні з традиційними методами.Публікація Високошвидкісна комп’ютерна мережа підприємства "Сіріус"(2025) Соколенко, Д. О.Метою кваліфікаційної роботи є розробка проекту оптичної мережі доступу. Розробка зосереджена на фізичному мережевому рівні та охоплює оптичні волокна, захист кабелів і з’єднання, оптичні сплітери, стійки та активні компоненти. Представлено ознайомлення з оптичними мережами, їх конфігураціями (FTTH, FTTB, FTTC, FTTN), відповідними мережевими стандартами та технологіями. У роботі розглянуто проєкт побудови мережі доступу в багатоквартирному будинку із застосуванням технології FTTB (Fiber To The Building). Наведено технічне обґрунтування вибору мережевого обладнання та компонентів доступу. Описано маршрут прокладання кабельної інфраструктури та підібрано всі необхідні елементи для забезпечення надання телекомунікаційних послуг мешканцям будинку.Публікація Розробка клієнт-серверного веб-застосунку для спілкування між користувачами(2025) Сочівкін, В. М.Метою кваліфікаційної роботи є розробка клієнт-серверного вебзастосунку, який призначений для спілкування користувачів між собою за допомогою повідомлень та дзвінків. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проаналізовано основні виклики та проблеми розробки таких застосунків, те, як їх вирішують або знаходять для них компроміс в існуючих програмних рішеннях, поставлено конкретні задачі для розробки власного продукту, вибрано напрям і стек програмування, зокрема було обґрунтовано основні причини вибору технологій та можливі їх аналоги. Також було успішно реалізовано запланований функціонал, такий як повідомлення, дзвінки, взаємодія з ними, персоналізація, а також багато фундаментальних речей, які роблять функціонування застосунку стабільним. Було протестовано його, визначено системні вимоги та роботу застосунку в різних браузерах. Також для застосунку було складено інструкцію користувача, яка дозволить навіть необізнаним в технологіях людям успішно використовувати месенджер, не виходячи з зони комфорту.Публікація Інтелектуальна система підтримання температурного режиму поїлки(2025) Станенко, М. С.Метою кваліфікаційної роботи є розробка простої, надійної та безпечної системи підтримання температури поїлки для бджіл, що враховує добові зміни вартості електроенергії, та не вимагає високої кваліфікації обслуговуючого персоналу. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проведено аналіз предметної області, а саме – огляд відомих типів САР температури рідини. Зроблено огляд та вибір технічних засобів реалізації системи контролю температури: розроблено концепцію побудови системи, оглянуто та обрано датчик температури, вибрано нагрівальний елемент системи, проведено огляд і вибір елементів платформи Arduino. Виконано розробку системи контролю: проведено підключення основних модулів та власне реалізовано систему та написано код програми. Розроблена система автоматичного керування температурою поїлки для бджіл на базі Arduino Uno поєднує простоту конструкції з функціональністю та енергоефективністю. Система здатна точно реагувати на зміну температури води і на добовий графік, вмикаючи нагрів лише в необхідні години, що забезпечує комфортні умови для бджіл у холодну погоду, при цьому зменшуючи зайве енергоспоживання. Конструкція проста у налаштуванні, не потребує високої кваліфікації персоналу. Використані підходи роблять систему доступною для самостійного виготовлення і перспективною для використання на пасіках у реальних умовах.Публікація Клієнт-серверний сервіс онлайн-торгівлі ювелірними виробами на основі React та Node.js(2025) Ткаченко, Т. А.Метою кваліфікаційної роботи є розробка сучасного та конкурентоспроможного клієнт-серверного сервісу для продажу ювелірних виробів, який матиме зручний функціонал та зрозумілий для користувача інтерфейс. Основними особливостями є спеціально розроблений стиль бренду, а також додавання унікального функціоналу, зокрема вибір пакування замовлення, вибір валюти тощо. За допомогою застосунку можна швидко робити покупки, легко здійснювати пошук товарів за окремими фільтрами або через рядок пошуку, сортувати товари, додавати товари, що сподобалися до «Улюбленого», а також додавати товари, які хоче придбати у «Кошик». У ході виконання кваліфікаційної роботи було проаналізовано логічність розташування елементів у наявних вебдодатках. Для аналізу та порівняння було обрано декілька онлайн-магазинів, що допомогло виявити UI/UX рішення, які покращують користувацький досвід. Також було здійснено аналіз стеку технологій та їх можливостей для веброзробки. До уваги були взяті такі аспекти, як продуктивність, масштабованість тощо. Вибір технологій, включаючи React для front-end частини та Express.js для back-end, було обумовлено можливістю створення гнучкої архітектури. Результатом роботи стала клієнт-серверна система для онлайн-магазину ювелірних виробів, який поєднав у собі усі необхідні можливості та функції, що відповідають усім поставленим цілям та вимогам.Публікація Веб-застосунок "AI Hub" для роботи зі штучним інтелектом(2025) Хабатілін, Д. О.Метою кваліфікаційної роботи є створення web-застосунку «AI Hub» для інтеграції мовних моделей (LLM) та моделей генерації зображень у єдиному інтерфейсі, що забезпечує зручну взаємодію з інструментами штучного інтелекту. Методом вирішення задачі є використання сучасного стеку технологій, зокрема фреймворку Next.js, JavaScript, API OpenRouter та OpenAI, а також системи PocketBase для бекенд-функціональності. У ході виконання кваліфікаційної роботи було розроблено повнофункціональний web-додаток, який дозволяє користувачам взаємодіяти з кількома мовними моделями та інструментами генерації зображень в єдиному середовищі. Кодова база побудована на основі модульної архітектури з використанням серверного рендерингу, динамічної маршрутизації, REST API та WebSocket для обміну даними в реальному часі. Програму реалізовано мовою JavaScript з використанням Next.js у середовищі Visual Studio Code. Додаток адаптований для роботи як на десктопних, так і на мобільних пристроях.Публікація Інтерактивна новела на основі Unity з механізмом прийняття рішень(2025) Шафарук, О. М.Метою кваліфікаційної роботи є розробка інтерактивної відеогри новели на основі двигуна Unity з механізмом прийняття рішень. У ході виконання кваліфікаційної роботи було використано необхідні ресурси для створення програмного застосунку. Використовувалися такі технології, як: ігровий двигун Unity, середовище розробки Visual Studio 2022, мова програмування C# та JSON для налаштування файлової системи збереження та завантаження даних. Перед основним процесом створення застосунку – ознайомлено з обраним напрямком розробки, а також з наявними на ігровому ринку аналогами. Результатом розробки проєкту є повноцінна відеогра, в якій користувач може провести свій час.