Publication:
Феномен використання мемів для відображення емоцій під час спілкування у месенджерах

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ХНУРЕ

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

This work is devoted to the phenomenon of usage of memes for expressing emotions in messenger communication. This phenomenon can result into decay of communication culture; however, it makes communication in messengers more comfortable and pleasant for people at the same time. That is why it is necessary to keep the balance between messages people form using their own words and memes. It should be noted that memes can be in different forms – words, phrases, pictures and even videos. The key feature is that they are passed on from one person to another and represent different problems of people and their lives.

Description

Keywords

філософія, феномен використання мемів

Citation

Петрикіна А. C. Феномен використання мемів для відображення емоцій під час спілкування у месенджерах / А. C. Петрикіна, науковий керівник – доц. Дашенкова Н. М. // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 24-го Міжнар. молодіж. форуму, 7–9 квітня 2020 р. – Харків : ХНУРЕ, 2020. – Т. 8. – С. 144–145.

DOI