Публікація:
Дослідження та аналіз алгоритмів процедурної генерації карт у 2D іграх

dc.contributor.authorБалюк, І. В.
dc.date.accessioned2024-08-28T12:08:32Z
dc.date.available2024-08-28T12:08:32Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThis study explores and analyzes methods like Perlin noise, directional tunneling, cellular automata, Moore and von Neumann neighborhoods, and random walk for 2D game map generation in Unity. These methods enable diverse, engaging game worlds crucial for various genres. The main goal is to evaluate each method's capabilities, limitations, and applicability in Unity for landscape and tile-based maps. Testing within Unity will determine their suitability. Overall, the research emphasizes aligning method selection with project requirements and goals.
dc.identifier.citationБалюк І. В. Дослідження та аналіз алгоритмів процедурної генерації карт у 2D іграх / І. В. Балюк ; наук. керівник к. т. н., проф. В. Г. Іванов // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 650-651. – DOI : https://doi.org/10.30837/IYF.IIS.2024.650.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.30837/IYF.IIS.2024.650
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28315
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectгенерація карт
dc.subject2D гра
dc.subjectgame
dc.titleДослідження та аналіз алгоритмів процедурної генерації карт у 2D іграх
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
T6_RiM_2024_650-651.pdf
Розмір:
135.33 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: