Публікація:
Оптимізація навігації NPC у Unreal Engine 5 за допомогою використання pathfinding алгоритмів

dc.contributor.authorКарасьов, М. А.
dc.contributor.authorНовіков, Ю. С.
dc.date.accessioned2025-04-26T07:08:57Z
dc.date.available2025-04-26T07:08:57Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThe purpose of this work is to explore various pathfinding algorІТhms and their application in game development using the Unreal Engine 5. These algorІТhms are widely used in different applications to ensure realistic movement of NPCs (non-playable characters). WІТhout such algorІТhms, game characters would move in a straight line, getting stuck in various objects. Therefore, different types of pathfinding algorІТhms, such as A*, Dijkstra, Theta*, and others, are widely applied. The optimal use of these algorІТhms allows for efficient utilization of the end user's computing resources, which is a crucial aspect in the development of any software.
dc.identifier.citationКарасьов М. А. Оптимізація навігації NPC у Unreal Engine 5 за допомогою використання pathfinding алгоритмів / М. А. Карасьов, Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 272-274.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30767
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectоптимізація навігації
dc.subjectpathfinding алгоритм
dc.titleОптимізація навігації NPC у Unreal Engine 5 за допомогою використання pathfinding алгоритмів
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T6_KN_272-274.pdf
Розмір:
184.56 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: