Публікація: Оптимізація навігації NPC у Unreal Engine 5 за допомогою використання pathfinding алгоритмів
dc.contributor.author | Карасьов, М. А. | |
dc.contributor.author | Новіков, Ю. С. | |
dc.date.accessioned | 2025-04-26T07:08:57Z | |
dc.date.available | 2025-04-26T07:08:57Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.description.abstract | The purpose of this work is to explore various pathfinding algorІТhms and their application in game development using the Unreal Engine 5. These algorІТhms are widely used in different applications to ensure realistic movement of NPCs (non-playable characters). WІТhout such algorІТhms, game characters would move in a straight line, getting stuck in various objects. Therefore, different types of pathfinding algorІТhms, such as A*, Dijkstra, Theta*, and others, are widely applied. The optimal use of these algorІТhms allows for efficient utilization of the end user's computing resources, which is a crucial aspect in the development of any software. | |
dc.identifier.citation | Карасьов М. А. Оптимізація навігації NPC у Unreal Engine 5 за допомогою використання pathfinding алгоритмів / М. А. Карасьов, Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 272-274. | |
dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/30767 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | ХНУРЕ | |
dc.subject | оптимізація навігації | |
dc.subject | pathfinding алгоритм | |
dc.title | Оптимізація навігації NPC у Unreal Engine 5 за допомогою використання pathfinding алгоритмів | |
dc.type | Thesis | |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакет
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- PiM_2025_T6_KN_272-274.pdf
- Розмір:
- 184.56 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.55 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: