Публікація:
Використання SWOT і PEST аналізу в маркетинговій діяльності

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

The article examines the effectiveness of using SWOT and PEST analytical models in the marketing activities of enterprises. The methodological aspects of applying these models, their impact on strategic planning and competitiveness of companies are studied. The analysis confirms that the integrated use of SWOT and PEST analysis contributes to a deeper understanding of the internal and external environment of the enterprise, which allows making informed management decisions. This, in turn, helps to increase the effectiveness of marketing strategies and minimize the risks associated with changes in the market environment.

Опис

Ключові слова

SWOT, PEST, маркетинг

Цитування

Москальова М. С. Використання SWOT і PEST аналізу в маркетинговій діяльності / М. С. Москальова // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 8. – С. 30–32.

DOI

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються