Публікація:
Топологія в тривимірній графіці

dc.contributor.authorШевченко, В. Ю.
dc.date.accessioned2025-04-22T17:17:03Z
dc.date.available2025-04-22T17:17:03Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis paper describes the topology in 3D graphics, focusing on the structure and organization of vertices, edges, and faces within a 3D model. The study highlights the importance of baking normal maps to transfer details from high poly to low-poly models, optimizing performance without compromising visual quality. Topology principles vary depending on the intended use, making models for gaming, 3D printing, and visual rendering distinct and noninterchangeable. Understanding these principles is important for achieving high quality, real-time visualizations efficiency.
dc.identifier.citationШевченко В. Ю. Топологія в тривимірній графіці / В. Ю. Шевченко // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 410–411.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30598
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectтопологія
dc.subjectтривимірна графіка
dc.titleТопологія в тривимірній графіці
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T3-410-411.pdf
Розмір:
216.09 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: