Публікація:
Топологія в тривимірній графіці

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

This paper describes the topology in 3D graphics, focusing on the structure and organization of vertices, edges, and faces within a 3D model. The study highlights the importance of baking normal maps to transfer details from high poly to low-poly models, optimizing performance without compromising visual quality. Topology principles vary depending on the intended use, making models for gaming, 3D printing, and visual rendering distinct and noninterchangeable. Understanding these principles is important for achieving high quality, real-time visualizations efficiency.

Опис

Ключові слова

топологія, тривимірна графіка

Цитування

Шевченко В. Ю. Топологія в тривимірній графіці / В. Ю. Шевченко // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 410–411.

DOI

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються