Публікація:
Методи та алгоритми балансування штучного інтелекту для ігор жанру FPS

dc.contributor.authorКісельгова, М. Є.
dc.date.accessioned2024-09-11T16:10:04Z
dc.date.available2024-09-11T16:10:04Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThis research focuses on optimizing artificial intelligence (AI) for enemy behavior in FPS (First-Person Shooter) games to enhance the gaming experience. AI plays a pivotal role in creating realistic and engaging enemy characters, directly influencing game difficulty and player immersion. This study conducts a comparative analysis of existing AI balancing algorithms and methods used for enemy behavior, proposing an optimized approach based on the analysis of player preferences. By selecting the most relevant balancing parameters, this research aims to develop a more adaptive and challenging AI, contributing to a deeper and more captivating gameplay.
dc.identifier.citationКісельгова М. Є. Методи та алгоритми балансування штучного інтелекту для ігор жанру FPS / М. Є. Кісельгова ; наук. керівник ст. викл. Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 342-344.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28661
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectAI
dc.subjectFirst-Person Shooter
dc.subjectштучний інтелект
dc.titleМетоди та алгоритми балансування штучного інтелекту для ігор жанру FPS
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
T6_RiM_2024_342-344.pdf
Розмір:
140.56 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: