Публікація: Метод автоматичної генерації рівнів комп’ютерної гри на основі дисперсії випадкової величини
Завантаження...
Дата
2020
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тома
Видавництво
ХНУРЕ
Анотація
The work is devoted to the problem of automatic leveling in 2D video games. It is based on an already developed algorithm that independently places objects of various types on the game plane. The developed methods allow to generate an infinite number of levels and to increase their own weight without the intervention of the video game developer.
Thus, the algorithm developed for the implementation of the proposed methods is a standalone solution that ensures the infinity of the video game and does not require technical support after completion of all work on its creation. The principle of calculating the complexity of the game based on the analysis of the generated level is considered.
Опис
Ключові слова
Бібліографічний опис
Алмакаєва А. Є. Метод автоматичної генерації рівнів комп’ютерної гри на основі дисперсії випадкової величини / А. Є. Алмакаєва // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : тези доповідей 24-го Міжнародного молодіжного форуму, 7–9 квітня 2020 р. – Харків : ХНУРЕ, 2020. – Т. 7. – С. 10-11.