Публікація:
Комплімент як складова етикету професійного спілкування

dc.contributor.authorКочура, М. О.
dc.date.accessioned2024-06-26T16:56:39Z
dc.date.available2024-06-26T16:56:39Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThe purpose of the work is to find out the specifics of the compliment as an important component of professional communication and to determine its place in the communication process. The work examines the nature and functioning mechanism of a compliment, formulates the basic rules of a compliment. A compliment emphasizes positive qualities that are actually present, only minor exaggerations are possible in compliments. Therefore, the use of compliments is not related to deception as a means of manipulation or influencing the behavior of the interlocutor
dc.identifier.citationКочура М. О. Комплімент як складова етикету професійного спілкування / М. О. Кочура ; наук. керівник к. філол. н. М. А. Гарбар // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квіт. 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 10. – С. 12–14. – DOI: 10.30837/IYF.UkrHCLS.2024.012.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.30837/IYF.UkrHCLS.2024.012
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/27209
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectкомплімент
dc.subjectпрофесійне спілкування
dc.titleКомплімент як складова етикету професійного спілкування
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
2UKR_RiM_2024.pdf
Розмір:
54.1 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: