Публікація: Комплімент як складова етикету професійного спілкування
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ХНУРЕ
Анотація
The purpose of the work is to find out the specifics of the compliment as an important component of professional communication and to determine its place in the communication process. The work examines the nature and functioning mechanism of a compliment, formulates the basic rules of a compliment. A compliment emphasizes positive qualities that are actually present, only minor exaggerations are possible in compliments. Therefore, the use of compliments is not related to deception as a means of manipulation or influencing the behavior of the interlocutor
Опис
Ключові слова
комплімент, професійне спілкування
Цитування
Кочура М. О. Комплімент як складова етикету професійного спілкування / М. О. Кочура ; наук. керівник к. філол. н. М. А. Гарбар // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квіт. 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 10. – С. 12–14. – DOI: 10.30837/IYF.UkrHCLS.2024.012.