Публікація:
Оптимізація 3d ассетів для підвищення продуктивності ігрових систем

dc.contributor.authorНауменко, Д. В.
dc.date.accessioned2024-08-29T20:09:22Z
dc.date.available2024-08-29T20:09:22Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractIn the world of 3D gaming, optimizing 3D models is crucial to creating an immersive gaming experience. This involves balancing visual quality with game performance to ensure detailed environments and an enjoyable gameplay experience. Poor optimization can lead to slower gameplay and poor performance. The optimization process involves converting high-poly models into low-poly versions without losing important details. One method is retopology, where the location of vertices, edges, and faces of a high-poly model are mapped to a low poly model to preserve defining features while reducing the number of polygons. Baking is another technique that mimics the complex details of a high poly model into a low-poly model by using a normal map for surface details.
dc.identifier.citationНауменко Д. В. Оптимізація 3d ассетів для підвищення продуктивності ігрових систем / Д. В. Науменко ; наук. керівник старший викладач В. І. Колісник // Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 3. – С. 379–381.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28465
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectпродуктивність ігрових систем
dc.titleОптимізація 3d ассетів для підвищення продуктивності ігрових систем
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
MIRES_T3_RiM_2024_379-381.pdf
Розмір:
108.5 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: