Публікація:
Модель управління якістю Lean Six Sigma в сфері послуг

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2025

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

The paper discusses the implementation of the Lean Six Sigma (LSS) quality management model in the service sector. It explores how the integration of Lean principles and Six Sigma methodologies can enhance service quality by reducing defects, optimizing processes, and increasing customer satisfaction. The paper highlights the importance of adapting LSS tools to address the unique challenges of service industries, such as variability and immateriality of services. It also presents the application of the DMAIC cycle in improving service delivery and operational efficiency. The significance of LSS in enhancing service sector competitiveness is emphasized.

Опис

Ключові слова

сфера послуг, Lean Six Sigma

Бібліографічний опис

Перегуда Г. Д. Модель управління якістю Lean Six Sigma в сфері послуг / Г. Д. Перегуда // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 4. – С. 209–211.

DOI