Публікація:
Огляд можливостей симуляції фізичних об’єктів в Maya

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2024

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

When creating computer animation and visual effects, special attention should be given to simulating physical objects, which is crucial for the realism of the animation. Autodesk Maya has established itself as a highly effective 3D editor with a variety of tools. Among them, notable plugins include Bifrost and Bullet, which, despite imposing a significant load on the device, provide more capabilities for achieving realistic simulations of solid, liquid, and gaseous objects compared to older technologies like Fluid Effects and built-in physics. Additionally, there is a set called Dynamics, the tools of which can realistically animate textiles and hair. When selecting tools, it's important to consider their advantages and disadvantages to achieve the best results in physics animation.

Опис

Ключові слова

симуляція фізичних об’єктів, Maya

Бібліографічний опис

Давидова Л. О. Огляд можливостей симуляції фізичних об’єктів в Maya / Л. О. Давидова ; наук. керівник асист. В. Д. Солодов // Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 3. – С. 262–264.

DOI