Публікація: Огляд можливостей симуляції фізичних об’єктів в Maya
Завантаження...
Дата
2024
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тома
Видавництво
ХНУРЕ
Анотація
When creating computer animation and visual effects, special attention should be given to simulating physical objects, which is crucial for the realism of the animation. Autodesk Maya has established itself as a highly effective 3D editor with a variety of tools. Among them, notable plugins include Bifrost and Bullet, which, despite imposing a significant load on the device, provide more capabilities for achieving realistic simulations of solid, liquid, and gaseous objects compared to older technologies like Fluid Effects and built-in physics. Additionally, there is a set called Dynamics, the tools of which can realistically animate textiles and hair. When selecting tools, it's important to consider their advantages and disadvantages to achieve the best results in physics animation.
Опис
Ключові слова
симуляція фізичних об’єктів, Maya
Бібліографічний опис
Давидова Л. О. Огляд можливостей симуляції фізичних об’єктів в Maya / Л. О. Давидова ; наук. керівник асист. В. Д. Солодов // Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 3. – С. 262–264.