Публікація:
Інтелектуальні засоби у шаховій грі

dc.contributor.authorЧароян, Д. О.
dc.date.accessioned2025-05-02T07:36:51Z
dc.date.available2025-05-02T07:36:51Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractA chess bot is developed using a minimax algorithm for decision making. The algorithm evaluates possible moves and chooses the best one, assuming that both players act rationally. This approach ensures that the bot will choose the best move, reducing potential losses and increasing possible gains. The effectiveness of the proposed model is demonstrated through experiments that show the bot’s ability to compete in different game scenarios.
dc.identifier.citationЧароян Д. О. Інтелектуальні засоби у шаховій грі / Д. О. Чароян ; наук. керівник д. т. н., проф. В. О. Гороховатський // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 7 – С. 167-168.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30955
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectінтелектуальний засіб
dc.subjectшахова гра
dc.titleІнтелектуальні засоби у шаховій грі
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T7_ITM_167-168.pdf
Розмір:
336.17 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: