Публікація: Розробка та створення рігу та анімації 3d персонажа для анімаційного проєкту
| dc.contributor.author | Петренко, І. І. | |
| dc.contributor.author | Логвіненко, Д. В. | |
| dc.contributor.author | Поліщук, П. К. | |
| dc.date.accessioned | 2025-04-22T09:58:59Z | |
| dc.date.available | 2025-04-22T09:58:59Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.description.abstract | This work provides an in-depth analysis of the rigging and animation pipe line for 3D characters, emphasizing the integral role of 3D modeling and sculpt ing as foundational prerequisites. The study explores advanced rigging method ologies, including hierarchical skeleton structuring, precise weight painting, in verse and forward kinematics, and procedural automation. The discussion ex tends to the technical and artistic implications of these processes in industry standard software, with a focus on the convergence of 3D and 2D animation techniques that have recently gained prominence. | |
| dc.identifier.citation | Петренко І. І. Розробка та створення рігу та анімації 3d персонажа для анімаційного проєкту / І. І. Петренко, Д. В. Логвіненко, П. К. Поліщук ; науковий керівник к.ф.-м.н. В. В. Ібулаєв // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 278–280. | |
| dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/30544 | |
| dc.language.iso | uk | |
| dc.publisher | ХНУРЕ | |
| dc.subject | 3d персонаж | |
| dc.subject | анімаційний проєкт | |
| dc.title | Розробка та створення рігу та анімації 3d персонажа для анімаційного проєкту | |
| dc.type | Thesis | |
| dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакунок
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- PiM_2025_T3-278-280.pdf
- Розмір:
- 193.56 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Пакунок ліцензії
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.55 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: