Публікація:
Аналіз методів персоналізації контенту в IT-проєктах електронної комерції на базі поведінкових патернів користувачів

dc.contributor.authorСиньова, В. О.
dc.contributor.authorБілова, Т. Г.
dc.date.accessioned2025-04-26T07:36:50Z
dc.date.available2025-04-26T07:36:50Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThe report discusses the analysis of methods for personalizing recommendations based on user behavioral data and their application in e–commerce ІТ projects. The analysis focuses on analyzing existing recommendation methods, their advantages, and limІТations, as well as exploring ways to improve their effectiveness in e-commerce systems. The research highlights the role of machine learning and data analysis techniques in enhancing recommendation systems, particularly in addressing challenges such as the "cold start" problem, dynamic user preferences, and data sparsІТy. The results of the study aim to contribute to the development of more adaptive and accurate recommendation systems in e-commerce.
dc.identifier.citationСиньова В. О. Аналіз методів персоналізації контенту в IT-проєктах електронної комерції на базі поведінкових патернів користувачів / В. О. Синьова, Т. Г. Білова // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 202-204.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30800
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectперсоналізація контенту
dc.subjectповедінковий патерн
dc.titleАналіз методів персоналізації контенту в IT-проєктах електронної комерції на базі поведінкових патернів користувачів
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T6_KN_202-204.pdf
Розмір:
156.51 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: