Публікація:
Аналіз методів персоналізації контенту в IT-проєктах електронної комерції на базі поведінкових патернів користувачів

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

The report discusses the analysis of methods for personalizing recommendations based on user behavioral data and their application in e–commerce ІТ projects. The analysis focuses on analyzing existing recommendation methods, their advantages, and limІТations, as well as exploring ways to improve their effectiveness in e-commerce systems. The research highlights the role of machine learning and data analysis techniques in enhancing recommendation systems, particularly in addressing challenges such as the "cold start" problem, dynamic user preferences, and data sparsІТy. The results of the study aim to contribute to the development of more adaptive and accurate recommendation systems in e-commerce.

Опис

Ключові слова

персоналізація контенту, поведінковий патерн

Цитування

Синьова В. О. Аналіз методів персоналізації контенту в IT-проєктах електронної комерції на базі поведінкових патернів користувачів / В. О. Синьова, Т. Г. Білова // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 202-204.

DOI

Схвалення

Рецензія

Доповнено

На які посилаються