Публікація:
Аналіз методів персоналізації контенту в IT-проєктах електронної комерції на базі поведінкових патернів користувачів

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2025

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

The report discusses the analysis of methods for personalizing recommendations based on user behavioral data and their application in e–commerce ІТ projects. The analysis focuses on analyzing existing recommendation methods, their advantages, and limІТations, as well as exploring ways to improve their effectiveness in e-commerce systems. The research highlights the role of machine learning and data analysis techniques in enhancing recommendation systems, particularly in addressing challenges such as the "cold start" problem, dynamic user preferences, and data sparsІТy. The results of the study aim to contribute to the development of more adaptive and accurate recommendation systems in e-commerce.

Опис

Ключові слова

персоналізація контенту, поведінковий патерн

Бібліографічний опис

Синьова В. О. Аналіз методів персоналізації контенту в IT-проєктах електронної комерції на базі поведінкових патернів користувачів / В. О. Синьова, Т. Г. Білова // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 202-204.

DOI