Публікація: Видимість і оклюзія в VR
Завантаження...
Дата
2019
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тома
Видавництво
ХНУРЕ
Анотація
Virtual reality (VR) is an interactive computer-generated experience taking
place within a simulated environment. Frustum culling is process of discarding
objects not visible on the screen. As we don't see them, we don't need to spend
resources on computer to prepare it for rendering and rendering itself. Unreal
Engine 4 (UE4) provides methods of culling for visibility and occlusion. These
culling methods are useful for optimizing game performance. Each method
works to reduce the number of visible Actors in the Level by setting whether
they should be drawn to the screen or not.
Опис
Ключові слова
Бібліографічний опис
Сушинський І. К. Видимість і оклюзія в VR / І. К. Сушинський // Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 23 Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2019 р. – Харків : ХНУРЕ, 2019. – Т. 6. – С. 173–174.