Публікація:
Visual saturation: analysis of advertising in social networks

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2020

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

We are so saturated with visual information that now it’s a challenge for designers and artists to find a balance between amount of the information and complexity of the message that is transmitted through advertising. Social media advertising are advertisements served to users on social media platforms. Social networks utilize user information to serve highly relevant advertisements based on interactions within a specific platform, but at the same time, because of the low quality of such advertising, users are getting oversaturated with this information that becomes unpleasant and generates user “blindness”.

Опис

Ключові слова

Visual saturation, analysis

Бібліографічний опис

Gutiérrez Venus Maribel Gutiérrez, Gurieva N. Visual saturation: analysis of advertising in social networks // Поліграфічні, мультимедійні та web-технології: матеріали Молодіжної школи-семінару V Міжнародної науково-технічної конференції, 3 листопада 2020 р. – Харків: ХНУРЕ, 2020. – Т2. – С. 41-43.

DOI