Публікація:
Оптимізація алгоритму плиткового рендерінгу і тіньових карт

dc.contributor.authorДонець, Д. С.
dc.date.accessioned2024-09-11T16:11:02Z
dc.date.available2024-09-11T16:11:02Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThis work is devoted to improving on existing methods of generating shadows performance-vise and enhancing visual quality of the output image created by real time 3D graphics engines (such as game engines). In this example the implementation is based on one of the most robust and powerful game engines, Unreal Engine 5. This example will illustrate minor benefits which are done by the algorithm tailored for specific project’s needs, which are useful in case of not very high total polygon amount per scene. The visual output might not be the desired result in all cases, but it might be applied in many scenarios.
dc.identifier.citationДонець Д. С. Оптимізація алгоритму плиткового рендерінгу і тіньових карт / Д. С. Донець ; наук. керівник ст. викл. Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 338-339.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28663
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectплитковий рендерінг
dc.subjectтіньові карти
dc.titleОптимізація алгоритму плиткового рендерінгу і тіньових карт
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
T6_RiM_2024_338-339.pdf
Розмір:
133.24 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: