Публікація: Створення динамічного цифрового двійника клієнта для симуляції бізнес-процесів
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Анотація
Об’єкт дослідження – процеси взаємодії підприємства з клієнтами в цифровому та фізичному середовищах. Предмет дослідження – методи побудови та он-лайн актуалізації динамічного цифрового двійника клієнта (DTOC), що моделює поведінку на основі потоків подій. Мета роботи – розробити науково-обґрунтовану методику створення й використання DTOC для прогнозування реакції на управлінські впливи та підвищення ефективності бізнес-процесів. Методи дослідження – математичне моделювання, глибинне навчання (рекурентні та трансформерні мережі), подієво-орієнтовані симуляції, статистичний аналіз; програмна реалізація у Python / PyTorch. Сформульовано формальну модель DTOC як композицію статичних і динамічних компонентів; запропоновано нейромережеву архітектуру, що інкрементно оновлює стан двійника; уперше поєднано персоніфіковане подієве моделювання з он-лайн оновленням hidden-state. Експерименти на відкритих транзакційних даних показали приріст точності прогнозу наступної покупки на 30% порівняно з базовими підходами, а бізнес симуляція дисконтних кампаній спричинила потенційне зростання виручки до 50% без погіршення утримання клієнтів. DTOC може використовуватися в системам підтримки прийняття рішень, персоналізований маркетинг, прогнозування поведінки споживачів.
Опис
Ключові слова
бізнес-симуляція, глибинне навчання, динамічне моделювання, рітейл, цифровий двійник клієнта
Цитування
Греков О. О. Створення динамічного цифрового двійника клієнта для симуляції бізнес-процесів : пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи здобувача вищої освіти на другому (магістерському) рівні, спеціальність 122 Комп’ютерні науки / О. О. Греков ; М-во освіти і науки України, Харків. нац. ун-т радіоелектроніки. – Харків, 2025. – 69 с.