Публікація:
Модель прогнозування обсягу ринку розважальних послуг за недетермінованих умов

dc.contributor.authorДовгопол, Н.
dc.contributor.authorПересада, О.
dc.contributor.authorПрібильнова, І. Б.
dc.date.accessioned2024-10-08T16:20:08Z
dc.date.available2024-10-08T16:20:08Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractПредметом дослідження в статті є теоретико-методичні та прикладні засади моделювання й прогнозування показників обсягу ринку розважальних послуг. Мета роботи – знаходження механізму, що дасть змогу визначати обсяги підписників, беручи до уваги екзогенні змінні, особливо під час соціально нестабільних ситуацій, як-от: пандемія, війна, катаклізми тощо. У статті розв’язуються такі завдання: формування критеріїв компаній, для яких планується застосовуватися створюваний механізм; здійснення огляду базових авторегресійних моделей; визначення факторів, що мають слугувати зовнішнім впливом у прогнозуванні кількості підписників; утворення задачі багатокритеріального вибору; проведення експериментів за запропонованою методикою для перевірки висунутих гіпотез і систематизування здобутих результатів. Використовуються такі методи: аналітичний та індуктивний – для формування факторів зовнішнього впливу та опису цільових компаній; експертне оцінювання – для визначення найбільш впливових зовнішніх показників; експериментальний, багатокритеріального оцінювання та статистичні методи оброблення часових рядів – для визначення найбільш ефективної авторегресійної моделі. Здобуто конкретні результати. Сформовано фактори зовнішнього впливу. Зовнішніми змінними було вирішено обрати: динаміку захворюваності на коронавірус, темпи зміни світового валового внутрішнього продукту, зміна індексу S&P500 та перетворені в числовий вигляд новини з найбільших новинних агентств світу. Створено набір критеріїв порівняння моделей: економія часу прогнозування, точність, можливість урахування зовнішнього впливу й особливість його врахування. Визначено, що найбільш точною моделлю є авторегресія рухомого середнього, яка водночас є найбільш ефективною моделлю з огляду на утворену задачу багатокритеріального вибору. Установлено схожість здобутих результатів експериментів із загальносвітовими та вітчизняними дослідженнями. Висновки: застосування аналітичного та індуктивного методів у поєднанні з експериментальним підходом дали змогу отримати ефективний (з точністю понад 95 %) механізм для здійснення прогнозування обсягу ринку компаній, що функціонують у кіноіндустрії та мають підписну модель ціноутворення. Здобутий результат дасть змогу меншому за обсягом ринку гравцям не втрачати розміри своєї аудиторії через нестабільність зовнішнього середовища і, відповідно, стимулювати розвиток індустрії загалом.
dc.identifier.citationДовгопол Н. Модель прогнозування обсягу ринку розважальних послуг за недетермінованих умов / Н. Довгопол, О. Пересада, І. Прібильнова // Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. – 2023. – № 3(25). – С. 129–137. – DOI: https://doi.org/10.30837/ITSSI.2023.25.129.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.30837/ITSSI.2023.25.129
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28986
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectавторегресія
dc.subjectкіноіндустрія
dc.subjectпідписна модель ціноутворення
dc.subjectринок розважальних послуг
dc.titleМодель прогнозування обсягу ринку розважальних послуг за недетермінованих умов
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
EK_SSND_Pr_2023_n3-129-137.pdf
Розмір:
624.9 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: