Публікація: Проектування бойової системи для ігор жанром 2D action-adventure
dc.contributor.author | Кайданюк, Г. С. | |
dc.date.accessioned | 2024-09-11T16:05:08Z | |
dc.date.available | 2024-09-11T16:05:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.description.abstract | The work discusses the main aspects in designing of combat systems in 2d action-adventure video games, emphasizing their impact on player engagement. The design considerations for combat systems, including factors like game genre, dimensions, player experience, and desired difficulty, are thoroughly examined. The importance of character abilities, enemy archetypes, player-versus-player balance, movement mechanics, and in-game economy within the combat system is highlighted. Overall, it provides insights into the intricate components and iterative process involved in creating effective combat systems for an engaging gaming experience. | |
dc.identifier.citation | Кайданюк Г. С. Проектування бойової системи для ігор жанром 2D action-adventure / Г. С. Кайданюк ; наук. керівник ст. викл. Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 450-452. 450. | |
dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/28651 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | ХНУРЕ | |
dc.subject | 2D action-adventure | |
dc.subject | бойова система для ігор | |
dc.title | Проектування бойової системи для ігор жанром 2D action-adventure | |
dc.type | Thesis | |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакет
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- T6_RiM_2024_450-452.pdf
- Розмір:
- 162.28 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.55 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: