Публікація:
Проектування бойової системи для ігор жанром 2D action-adventure

dc.contributor.authorКайданюк, Г. С.
dc.date.accessioned2024-09-11T16:05:08Z
dc.date.available2024-09-11T16:05:08Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThe work discusses the main aspects in designing of combat systems in 2d action-adventure video games, emphasizing their impact on player engagement. The design considerations for combat systems, including factors like game genre, dimensions, player experience, and desired difficulty, are thoroughly examined. The importance of character abilities, enemy archetypes, player-versus-player balance, movement mechanics, and in-game economy within the combat system is highlighted. Overall, it provides insights into the intricate components and iterative process involved in creating effective combat systems for an engaging gaming experience.
dc.identifier.citationКайданюк Г. С. Проектування бойової системи для ігор жанром 2D action-adventure / Г. С. Кайданюк ; наук. керівник ст. викл. Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 450-452. 450.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28651
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subject2D action-adventure
dc.subjectбойова система для ігор
dc.titleПроектування бойової системи для ігор жанром 2D action-adventure
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
T6_RiM_2024_450-452.pdf
Розмір:
162.28 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: