Публікація:
Дослідження методів створення штучного інтелекту для різних сценаріїв гри

dc.contributor.authorПилявський, Д. І.
dc.date.accessioned2024-09-11T16:08:03Z
dc.date.available2024-09-11T16:08:03Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThe work considers the relevance of using advanced algorithms of artificial intelligence, such as State Machine, Behavior Tree and Finite State Automaton, for modeling the behavior of game characters in modern games. It considers the problems related to the choice of the optimal algorithm and its impact on the realism and efficiency of the gameplay. In addition, the article provides a brief overview of each of the algorithms and their features in the context of creating artificial intelligence for game characters.
dc.identifier.citationПилявський Д. І. Дослідження методів створення штучного інтелекту для різних сценаріїв гри / Д. І. Пилявський ; наук. керівник к. т. н., доцент О. С. Назаров // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 393-395.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28656
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectштучний інтелект
dc.subjectсценарії гри
dc.titleДослідження методів створення штучного інтелекту для різних сценаріїв гри
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
T6_RiM_2024_393-395.pdf
Розмір:
171.4 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: