Публікація: Дослідження методів створення штучного інтелекту для різних сценаріїв гри
dc.contributor.author | Пилявський, Д. І. | |
dc.date.accessioned | 2024-09-11T16:08:03Z | |
dc.date.available | 2024-09-11T16:08:03Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.description.abstract | The work considers the relevance of using advanced algorithms of artificial intelligence, such as State Machine, Behavior Tree and Finite State Automaton, for modeling the behavior of game characters in modern games. It considers the problems related to the choice of the optimal algorithm and its impact on the realism and efficiency of the gameplay. In addition, the article provides a brief overview of each of the algorithms and their features in the context of creating artificial intelligence for game characters. | |
dc.identifier.citation | Пилявський Д. І. Дослідження методів створення штучного інтелекту для різних сценаріїв гри / Д. І. Пилявський ; наук. керівник к. т. н., доцент О. С. Назаров // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 393-395. | |
dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/28656 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | ХНУРЕ | |
dc.subject | штучний інтелект | |
dc.subject | сценарії гри | |
dc.title | Дослідження методів створення штучного інтелекту для різних сценаріїв гри | |
dc.type | Thesis | |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакет
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- T6_RiM_2024_393-395.pdf
- Розмір:
- 171.4 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.55 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: