Публікація: Дослідження методів машинного навчання для оптимізації процедурної генерації рівнів у розробці ігор
dc.contributor.author | Ковальов, М. В. | |
dc.date.accessioned | 2025-04-26T07:09:40Z | |
dc.date.available | 2025-04-26T07:09:40Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.description.abstract | This study examines the prospects of implementing machine learning technologies in automatic game level generation systems. ІТ analyzes artificial intelligence methods that contribute to the development of dynamic, personalized, and complex game environments. Particular attention is given to evaluating the effectiveness of generative adversarial networks and reinforcement learning algorІТhms. The research demonstrates a significant improvement in qualІТy characteristics and performance when integrating machine learning technologies into the game content creation process. | |
dc.identifier.citation | Ковальов М. В. Дослідження методів машинного навчання для оптимізації процедурної генерації рівнів у розробці ігор / М. В. Ковальов // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 277-278. | |
dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/30769 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | ХНУРЕ | |
dc.subject | методи машинного навчання | |
dc.subject | оптимізація генерації | |
dc.subject | розробка ігор | |
dc.title | Дослідження методів машинного навчання для оптимізації процедурної генерації рівнів у розробці ігор | |
dc.type | Thesis | |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакет
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- PiM_2025_T6_KN_277-278.pdf
- Розмір:
- 142.81 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.55 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: