Публікація:
Дослідження методів машинного навчання для оптимізації процедурної генерації рівнів у розробці ігор

dc.contributor.authorКовальов, М. В.
dc.date.accessioned2025-04-26T07:09:40Z
dc.date.available2025-04-26T07:09:40Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis study examines the prospects of implementing machine learning technologies in automatic game level generation systems. ІТ analyzes artificial intelligence methods that contribute to the development of dynamic, personalized, and complex game environments. Particular attention is given to evaluating the effectiveness of generative adversarial networks and reinforcement learning algorІТhms. The research demonstrates a significant improvement in qualІТy characteristics and performance when integrating machine learning technologies into the game content creation process.
dc.identifier.citationКовальов М. В. Дослідження методів машинного навчання для оптимізації процедурної генерації рівнів у розробці ігор / М. В. Ковальов // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 277-278.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30769
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectметоди машинного навчання
dc.subjectоптимізація генерації
dc.subjectрозробка ігор
dc.titleДослідження методів машинного навчання для оптимізації процедурної генерації рівнів у розробці ігор
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T6_KN_277-278.pdf
Розмір:
142.81 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: