Публікація: Розробка нової концепції та шляхів створення високоточної системи траєкторних вимірювань параметрів руху високодинамічних літальних апаратів
dc.contributor.author | Жаліло, О. О. | |
dc.contributor.author | Катюшина, О. В. | |
dc.date.accessioned | 2022-01-04T20:24:35Z | |
dc.date.available | 2022-01-04T20:24:35Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.description.abstract | Метою НДР є вирішення теоретичних і практичних питань розробки сучасної конкурентоспроможної у порівнянні з кращими світовими аналогами багатопозиційної фазової системи траєкторних вимірювань (БФСТВ) і технологій високоточного визначення параметрів руху приземних високодинамічних літальних апаратів (ВДЛА) для відпрацювання їх автономних систем управління та космічних апаратів (КА) для здійснення їх навігації та управління. В ході науково-дослідної роботи вирішені наступні задачі. 1. Запропоновано нову концепцію побудови і функціонування системи траєкторних вимірювань, що базується на спільному використанні методів побудови полігонних вимірювальних систем типу ВЕГА (СРСР), AZUSA, MISTRAM (США), а також сигналів і технологій глобальних навігаційних супутникових систем (ГНСС). Представлені результати аналізу науково-технічного рівня системи, що розробляється. 2. Визначені структура і функціональне призначення складових наземного і бортового сегментів БФСТВ. Система розробляється в наземному і морському виконанні для забезпечення високоточних траєкторних вимірювань при проведенні полігонних випробувань ВДЛА. Відповідна модифікація системи дозволить виконувати траєкторні вимірювання і здійснювати навігацію КА при їх виведенні і русі на орбітах з висотами до 36 тис. км. 3. Розроблена математична модель спостережень БФСТВ, включаючи уточнену модель похибок. Виконана апріорна оцінка точності траєкторних визначень. Оціночні значення СКП визначення параметрів руху приземних ВДЛА знаходяться в межах 0,05÷0,40 м по координатам і 0,5÷1,6 см/с по СВШ. Оціночні значення середньоквадратичних похибок (СКП) визначення параметрів руху КА на висотах від 0,5 тис. км до 36 тис. км знаходяться в межах: 0,20÷1,2 м по координатам та 2÷18 см/с по складовим вектора швидкості (СВШ). 4. Запропоновано метод синхронізації шкал часу (ШЧ) рознесених у просторі наземних вимірювальних пунктів БФСТВ з субнаносекундною точністю без використання спеціальних додаткових систем синхронізації. 5. Представлені результати опрацювання структури програмно-математичного забезпечення (ПМЗ) БФСТВ для спільної обробки спостережень параметрів сигналів від контрольованих об'єктів і сигналів глобальних навігаційних супутникових систем (ГНСС). 6. Запропоновано спосіб реалізації контролю точності й калібрування системи, який передбачає використання безпілотного літального апарата, а також апаратно-програмних засобів високоточного кінематичного ГНСС-позиціонування. 7. Запропонований та експериментально відпрацьований метод уточнення/калібрування тропосферних моделей затримок сигналів БФСТВ (для траєкторних визначень об’єктів, що рухаються всередині шару тропосфери) з використанням високоточних оцінок зенітних тропосферних затримок сигналів ГНСС GPS. 8. Створена окрема математична модель спостережень БФСТВ для підтвердження її працездатності і точності траєкторних визначень з використанням реальних GPS-спостережень перманентних референцних станцій України. Створений прототип програмно-математичного забезпечення (ПМЗ), проведені його випробування. Дослідження показали можливість досягнення наступної точності траєкторних визначень середньоорбітальних КА: – у далекомірно–інтерферометричному (запитному) режимі функціонування системи СКП визначення координат лежать в межах 0,16÷0,45 м; а значення СКП СВШ КА – в межах 0,7÷1,0 см/с; – в інтерферометричному (беззапитному) режимі функціонування системи значення СКП визначення поточних координат супутників лежать в межах 21÷50 м. Отримані експериментальні результати цілком підтвердили правильність концепції побудови, функціонування БФСТВ, а також її працездатність. Результати апостеріорної оцінки точності траєкторних визначень координат КА близькі до апріорних оцінок точності БФСТВ. 9. Документ також містить пропозиції в проект ТТЗ на ДКР по створенню БФСТВ і пропозиції щодо складу кооперації вітчизняних організацій-співвиконавців ДКР. | uk_UA |
dc.identifier.citation | Розробка нової концепції та шляхів створення високоточної системи траєкторних вимірювань параметрів руху високодинамічних літальних апаратів : звіт про НДР (заключ.) : 322 / Харків. нац. ун-т радіоелектроніки ; керівник О. О. Жаліло. – Харків, 2018. – 260 с. | |
dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/18989 | |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | багатопозиційна фазова система траєкторних вимірювань | uk_UA |
dc.subject | глобальні навігаційні супутникові системи | uk_UA |
dc.subject | параметри траєкторії | uk_UA |
dc.subject | високодинамічний літальний апарат | uk_UA |
dc.subject | космічний апарат | uk_UA |
dc.subject | бортовий і наземний сегменти системи | uk_UA |
dc.subject | програмно-математичне забезпечення | uk_UA |
dc.title | Розробка нової концепції та шляхів створення високоточної системи траєкторних вимірювань параметрів руху високодинамічних літальних апаратів | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакет
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- Zvit_322_2018.pdf
- Розмір:
- 5.96 MB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.42 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: