Публікація:
Розробка нової концепції та шляхів створення високоточної системи траєкторних вимірювань параметрів руху високодинамічних літальних апаратів

dc.contributor.authorЖаліло, О. О.
dc.contributor.authorКатюшина, О. В.
dc.date.accessioned2022-01-04T20:24:35Z
dc.date.available2022-01-04T20:24:35Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractМетою НДР є вирішення теоретичних і практичних питань розробки сучасної конкурентоспроможної у порівнянні з кращими світовими аналогами багатопозиційної фазової системи траєкторних вимірювань (БФСТВ) і технологій високоточного визначення параметрів руху приземних високодинамічних літальних апаратів (ВДЛА) для відпрацювання їх автономних систем управління та космічних апаратів (КА) для здійснення їх навігації та управління. В ході науково-дослідної роботи вирішені наступні задачі. 1. Запропоновано нову концепцію побудови і функціонування системи траєкторних вимірювань, що базується на спільному використанні методів побудови полігонних вимірювальних систем типу ВЕГА (СРСР), AZUSA, MISTRAM (США), а також сигналів і технологій глобальних навігаційних супутникових систем (ГНСС). Представлені результати аналізу науково-технічного рівня системи, що розробляється. 2. Визначені структура і функціональне призначення складових наземного і бортового сегментів БФСТВ. Система розробляється в наземному і морському виконанні для забезпечення високоточних траєкторних вимірювань при проведенні полігонних випробувань ВДЛА. Відповідна модифікація системи дозволить виконувати траєкторні вимірювання і здійснювати навігацію КА при їх виведенні і русі на орбітах з висотами до 36 тис. км. 3. Розроблена математична модель спостережень БФСТВ, включаючи уточнену модель похибок. Виконана апріорна оцінка точності траєкторних визначень. Оціночні значення СКП визначення параметрів руху приземних ВДЛА знаходяться в межах 0,05÷0,40 м по координатам і 0,5÷1,6 см/с по СВШ. Оціночні значення середньоквадратичних похибок (СКП) визначення параметрів руху КА на висотах від 0,5 тис. км до 36 тис. км знаходяться в межах: 0,20÷1,2 м по координатам та 2÷18 см/с по складовим вектора швидкості (СВШ). 4. Запропоновано метод синхронізації шкал часу (ШЧ) рознесених у просторі наземних вимірювальних пунктів БФСТВ з субнаносекундною точністю без використання спеціальних додаткових систем синхронізації. 5. Представлені результати опрацювання структури програмно-математичного забезпечення (ПМЗ) БФСТВ для спільної обробки спостережень параметрів сигналів від контрольованих об'єктів і сигналів глобальних навігаційних супутникових систем (ГНСС). 6. Запропоновано спосіб реалізації контролю точності й калібрування системи, який передбачає використання безпілотного літального апарата, а також апаратно-програмних засобів високоточного кінематичного ГНСС-позиціонування. 7. Запропонований та експериментально відпрацьований метод уточнення/калібрування тропосферних моделей затримок сигналів БФСТВ (для траєкторних визначень об’єктів, що рухаються всередині шару тропосфери) з використанням високоточних оцінок зенітних тропосферних затримок сигналів ГНСС GPS. 8. Створена окрема математична модель спостережень БФСТВ для підтвердження її працездатності і точності траєкторних визначень з використанням реальних GPS-спостережень перманентних референцних станцій України. Створений прототип програмно-математичного забезпечення (ПМЗ), проведені його випробування. Дослідження показали можливість досягнення наступної точності траєкторних визначень середньоорбітальних КА: – у далекомірно–інтерферометричному (запитному) режимі функціонування системи СКП визначення координат лежать в межах 0,16÷0,45 м; а значення СКП СВШ КА – в межах 0,7÷1,0 см/с; – в інтерферометричному (беззапитному) режимі функціонування системи значення СКП визначення поточних координат супутників лежать в межах 21÷50 м. Отримані експериментальні результати цілком підтвердили правильність концепції побудови, функціонування БФСТВ, а також її працездатність. Результати апостеріорної оцінки точності траєкторних визначень координат КА близькі до апріорних оцінок точності БФСТВ. 9. Документ також містить пропозиції в проект ТТЗ на ДКР по створенню БФСТВ і пропозиції щодо складу кооперації вітчизняних організацій-співвиконавців ДКР.uk_UA
dc.identifier.citationРозробка нової концепції та шляхів створення високоточної системи траєкторних вимірювань параметрів руху високодинамічних літальних апаратів : звіт про НДР (заключ.) : 322 / Харків. нац. ун-т радіоелектроніки ; керівник О. О. Жаліло. – Харків, 2018. – 260 с.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/18989
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectбагатопозиційна фазова система траєкторних вимірюваньuk_UA
dc.subjectглобальні навігаційні супутникові системиuk_UA
dc.subjectпараметри траєкторіїuk_UA
dc.subjectвисокодинамічний літальний апаратuk_UA
dc.subjectкосмічний апаратuk_UA
dc.subjectбортовий і наземний сегменти системиuk_UA
dc.subjectпрограмно-математичне забезпеченняuk_UA
dc.titleРозробка нової концепції та шляхів створення високоточної системи траєкторних вимірювань параметрів руху високодинамічних літальних апаратівuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
Zvit_322_2018.pdf
Розмір:
5.96 MB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.42 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис:

Колекції