Публікація:
Використання методів обробки зображень для оптимізації 3D-моделей у комп’ютерних іграх

dc.contributor.authorНіколаєв, І. Д.
dc.date.accessioned2025-04-22T13:05:26Z
dc.date.available2025-04-22T13:05:26Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThe article discusses the main methods of optimizing 3D models for computer games, ensuring a balance between image quality and performance. Particular attention is paid to the techniques of levels of detail (LOD), normal maps and texture compression methods. The use of these approaches allows to reduce the load on hardware resources, improving the performance of the game engine. Also, modern algorithms and tools used in popular game engines, such as Unity and Unreal Engine, are considered.
dc.identifier.citationНіколаєв І. Д. Використання методів обробки зображень для оптимізації 3D-моделей у комп’ютерних іграх / І. Д. Ніколаєв ; науковий керівник В. В. Ібулаєв // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 315–317.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30561
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectобробка зображень
dc.subjectоптимізація 3D-моделей
dc.titleВикористання методів обробки зображень для оптимізації 3D-моделей у комп’ютерних іграх
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T3-315-317.pdf
Розмір:
238.45 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: