За технічних причин Електронний архів Харківського національного університету радіоелектроніки «ElAr КhNURE» працює тільки на перегляд. Про відновлення роботи у повному обсязі буде своєчасно повідомлено.
 

Публікація:
Стратегія підвищення конкурентоспроможності як фактор впливу на забезпечення економічної безпеки організації

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2023

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

У статті розглянуто вимоги до надання сучасних конкурентоспроможних послуг, визначено прямий вплив конкурентоспроможності на економічну безпеку організації. Забезпечення економічної безпеки в рамках підвищення конкурентоспроможності вимагає коректування для оптимального функціонування і розвитку інвестиційних потужностей, тобто систему діагностики й аналізу, реагування на актуальні та потенційні зміни зовнішнього і внутрішнього середовища, що забезпечить сталий рівень конкурентоспроможності. Кожне підприємство зіштовхується з різними видами ризиків та загроз протягом усього свого життєвого циклу, які негативно впливають на рівень економічної безпеки в рамках підвищення ефективності конкурентоспроможності. Конкурентоспроможність підприємства є запорукою рентабельності, виживання та адаптації підприємства до різного роду викликів, ризиків та загроз, що потребує пристосування до динамічності та вимогливості споживачів щодо продукції та послуг. Підвищення конкурентоспроможності господарюючого суб'єкта в умовах нестабільного зовнішнього середовища є актуальним, отже, розглянуто загальний підхід до розробки стратегії підвищення конкурентоспроможності, де стійкість і клієнтоорієнтованість визначені суттєвими конкурентними перевагами. Реалізація цієї стратегії сприятиме подальшому зміцненню економічної безпеки організації. Клієнтоорієнтованість є ключовою компетенцією у стратегії досягнення сталого розвитку підприємства. Реалізація такої стратегії спроможна забезпечити постійне посилення економічної безпеки, покращення іміджу та репутації, розширення клієнтської бази та підвищення рівня конкурентоспроможності. Метою статті є визначення та обґрунтування напрямів і пріоритетів післявоєнного розвитку економіки України. Запропоновано елементи стратегії розвитку з урахуванням зовнішніх і внутрішніх чинників конкурентоспроможності. Доведено важливість пошуку інноваційних підходів до управління суб’єктами господарських відносин у повоєнних умовах. Визначено пріоритети досягнення сталого функціонування економіки на основі замкнутого циклу виробництва та досягнення цілей стійкого розвитку. Конкурентоспроможною є клієнтоорієнтована стратегія, що враховує глобалізаційні виклики, орієнтована на подолання структурних диспропорцій та розвиток інноваційних проєктів в межах вітчизняної ресурсної бази. Результати дослідження мають цінність у повоєнній відбудові економіки України. The article considers the requirements for the provision of modern competitive services and determines the direct impact of competitiveness on the economic security of the organization. Ensuring economic security within the framework of increasing competitiveness requires adjustment for optimal functioning and development of investment capacity, that is, a system of diagnostics and analysis, response to actual and potential changes in the external and internal environment, ensuring a stable level of competitiveness. Each enterprise faces various risks and threats throughout its life cycle, which negatively affect economic security within the framework of increasing the effectiveness of competitiveness. The enterprise's competitiveness is the key to profitability, survival, and adaptation to various challenges, risks, and threats, which requires adaptation to the dynamism and demandingness of consumers regarding products and services. Increasing the competitiveness of a business entity in the conditions of an unstable external environment is relevant. Therefore, a general approach to developing a strategy for increasing competitiveness is considered, where stability and customer orientation are defined as significant competitive advantages. The implementation of this strategy will contribute to the further strengthening of the organization's economic security. Customer orientation is a critical competence in achieving sustainable development of the enterprise. Implementing such a strategy ensures a constant strengthening of economic security, improvement of image and reputation, expansion of the client base, and increased competitiveness. The article aims to define and substantiate the directions and priorities of Ukraine's post-war economic development. The development strategy's elements are proposed, considering external and internal factors of competitiveness. The importance of finding innovative approaches to managing subjects of economic relations in post-war conditions is proven. The priorities of achieving sustainable functioning of the economy based on a closed production cycle and achieving sustainable development goals have been determined. The client-oriented strategy that considers globalization challenges focuses on overcoming structural disparities and develops innovative projects within the domestic resource base is competitive. The study results have value in the post-war reconstruction of Ukraine's economy.

Опис

Ключові слова

конкурентоспроможність, економічна безпека, клієнти, ризики, післявоєнний розвиток, стратегія підвищення конкурентоспроможності, аграрний сектор, competitiveness, economic security, clients, risks, post-war development, strategy for increasing competitiveness, agricultural sector

Бібліографічний опис

Власенко Т. А. Стратегія підвищення конкурентоспроможності як фактор впливу на забезпечення економічної безпеки організації / Т. А. Власенко, С. В. Степаненко, Н. В. Помогалова // Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. -2023. - № 4. - С. 29-38.