Публікація:
Ріггінг 3D-моделі автомобіля та його анімація в blender

dc.contributor.authorМ’ячиков, І. В.
dc.contributor.authorКлепіков, К. В.
dc.date.accessioned2025-04-22T08:54:37Z
dc.date.available2025-04-22T08:54:37Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractТhis paper describes the concept of rigging in 3D graphics and its role in simplifying the animation process. Rigging is the process of creating a skeletal structure for 3D models, allowing them to move realistically. The key components of rigging, including bones, controllers, skinning, and inverse and forward kinematics, are analyzed in detail. Special attention is given to the application of rigging in character animation and mechanical objects, such as vehicles. Properly configured rigging enhances the realism of animations and simplifies the work of animators. The study highlights the role of rigging in modern industries, including game development, filmmaking, and advertising.
dc.identifier.citationМ’ячиков І. В. Ріггінг 3D-моделі автомобіля та його анімація в blender / І. В. М’ячиков, К. В. Клепіков ; науковий керівник ст. викл. В. І. Колісник // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 321–233.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30533
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subject3D-модель автомобіля
dc.subjectанімація
dc.titleРіггінг 3D-моделі автомобіля та його анімація в blender
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T3-231-233.pdf
Розмір:
192.84 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: