Публікація: Використання штучного інтелекту для створення квестів в ігровому контенті
| dc.contributor.author | Ярков, І. А. | |
| dc.date.accessioned | 2025-04-22T12:50:24Z | |
| dc.date.available | 2025-04-22T12:50:24Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.description.abstract | This publication explores the application of artificial intelligence in designing quest concepts, structures, and gameplay plans for video games. It examines how AI tools, such as ChatGPT, assist developers in generating unique quest ideas, constructing non-linear narratives, and creating adaptive gameplay scenarios. Additionally, it details the step-by-step process of implementing an AI generated quest in Unreal Engine, covering scenario refinement, logic scripting, voiceover integration, and testing. The study also discusses the challenges of using AI, including consistency issues, ethical concerns, and creative limitations. AI-powered game design presents vast opportunities but requires human oversight to maintain coherence and originality. | |
| dc.identifier.citation | Ярков І. А. Використання штучного інтелекту для створення квестів в ігровому контенті / І. А. Ярков ; науковий керівник проф. М. М. Колендовська // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 309–311. | |
| dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/30557 | |
| dc.language.iso | uk | |
| dc.publisher | ХНУРЕ | |
| dc.subject | створення квестів | |
| dc.subject | ігровий контент | |
| dc.title | Використання штучного інтелекту для створення квестів в ігровому контенті | |
| dc.type | Thesis | |
| dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакунок
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- PiM_2025_T3-309-311.pdf
- Розмір:
- 180.95 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Пакунок ліцензії
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.55 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: