Публікація:
Використання штучного інтелекту для створення квестів в ігровому контенті

dc.contributor.authorЯрков, І. А.
dc.date.accessioned2025-04-22T12:50:24Z
dc.date.available2025-04-22T12:50:24Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis publication explores the application of artificial intelligence in designing quest concepts, structures, and gameplay plans for video games. It examines how AI tools, such as ChatGPT, assist developers in generating unique quest ideas, constructing non-linear narratives, and creating adaptive gameplay scenarios. Additionally, it details the step-by-step process of implementing an AI generated quest in Unreal Engine, covering scenario refinement, logic scripting, voiceover integration, and testing. The study also discusses the challenges of using AI, including consistency issues, ethical concerns, and creative limitations. AI-powered game design presents vast opportunities but requires human oversight to maintain coherence and originality.
dc.identifier.citationЯрков І. А. Використання штучного інтелекту для створення квестів в ігровому контенті / І. А. Ярков ; науковий керівник проф. М. М. Колендовська // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 309–311.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30557
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectстворення квестів
dc.subjectігровий контент
dc.titleВикористання штучного інтелекту для створення квестів в ігровому контенті
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T3-309-311.pdf
Розмір:
180.95 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: