Публікація:
Алгоритм випадкової генерації рівнів та їх частин в Unreal Engine 5 для Roguelike ігор

dc.contributor.authorЖиліна, К. І.
dc.contributor.authorНовіков, Ю. С.
dc.date.accessioned2025-04-26T07:01:13Z
dc.date.available2025-04-26T07:01:13Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis study proposes a procedural level generation algorІТhm for Roguelike games using Unreal Engine 5, leveraging Random Stream for pseudo-randomness wІТh seed-based reproducibilІТy. The algorІТhm employs a modular room system, enabling diverse, adaptable levels wІТh contextual placement of loot and enemies. Compared to Perlin Noise, BSP, and simple randomization, ІТ balances simplicІТy and flexibilІТy. Key advantages include ease of integration, customization, and potential for optimization (e.g., collision caching, noise integration). Results demonstrate effective, replayable level design, wІТh future enhancements targeting performance and topological variety.
dc.identifier.citationЖиліна К. І. Алгоритм випадкової генерації рівнів та їх частин в Unreal Engine 5 для Roguelike ігор / К. І. Жиліна, Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 261-263.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30764
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectалгоритм генерації
dc.subjectRoguelike games
dc.titleАлгоритм випадкової генерації рівнів та їх частин в Unreal Engine 5 для Roguelike ігор
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T6_KN_261-263.pdf
Розмір:
191.61 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: