Публікація:
Гейміфікація у навчальних платформах: вплив на мотивацію та ефективність навчання

dc.contributor.authorМедведєва, Г. М.
dc.contributor.authorДейнеко, Ж. В.
dc.date.accessioned2025-05-20T17:54:21Z
dc.date.available2025-05-20T17:54:21Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThe present paper is devoted to the investigation of gamification in educational platforms and its impact on student motivation and learning effectiveness. The work discusses the implementation of such game mechanics as points, badges, levels, and leaderboards and their influence on students’ engagement and knowledge retention. Moreover, the article contains the discussion of the issues and challenges related to the adaptation to various learning styles and student competencies. The research also provides the summarized information concerning the benefits and drawbacks of gamification and discusses the necessity to study further its long-term effect and implementation patterns in different learning settings.
dc.identifier.citationМедведєва Г.М. Гейміфікація у навчальних платформах: вплив на мотивацію та ефективність навчання // Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіжн. форуму, 16–18 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6. – С. 589–590.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/31221
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectгейміфікація у навчальних платформах
dc.subjectефективність навчання
dc.titleГейміфікація у навчальних платформах: вплив на мотивацію та ефективність навчання
dc.typeConference proceedings
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
MedDe589-590.pdf
Розмір:
134.85 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: