Публікація:
Building a scriptable render pipeline in unity engine

dc.contributor.authorKhodyka, O. S.
dc.date.accessioned2024-09-12T14:46:55Z
dc.date.available2024-09-12T14:46:55Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThis thesis is devoted to the process of building a custom Scriptable Render Pipeline (SRP) in Unity engine from scratch, as an alternative to using built-in solutions provided by Unity (Universal and High-Definition render pipelines). Developed SRP is designed for specific game and contains features such as physically based lighting, volumetric effects, support for image post processing effects, such as tone mapping, color grading and bloom, multiple available antialiasing techniques and a terrain system, which features virtual texturing, aimed to reduce overhead when rendering open environments.
dc.identifier.citationKhodyka O. S. Building a scriptable render pipeline in unity engine / O. S. Khodyka ; Supervisor Can. of Tech. Sciences., Sen. Res. Fellow V. M. Reshetnik // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 816-817.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/28735
dc.language.isoen
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectunity engine
dc.subjectcustom srp
dc.subjectvolumetric effects
dc.subjectcolor grading
dc.subjectscriptable render pipeline (srp)
dc.titleBuilding a scriptable render pipeline in unity engine
dc.title.alternativeBuilding a scriptable render pipeline in unity engine
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
T6_RiM_2024_816-817.pdf
Розмір:
87.03 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: